اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هفته گذشته

18 نفر در خراسان جنوبی دچار مسمومیت با مونواکسیدکربن شدند

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: طی هفته گذشته 18 نفر در خراسان جنوبی دچار مسمومیت با مونواکسیدکربن شدند.

18 نفر در خراسان جنوبی دچار مسمومیت با مونواکسیدکربن شدند

محمدرضا آذرکیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: طی هفته گذشته 18 نفر در خراسان جنوبی دچار مسمومیت با مونواکسیدکربن شدند که هفت نفر از این افراد در محل درمان شدند.

وی تصریح کرد: این حوادث در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان و خوسف رخ داد که هشت دستگاه آمبولانس به این ماموریت‌ها اعزام و 11 نفر از این بیماران را به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی سطح استان انتقال دادند.

خدمت‌رسانی به 871 نفر طی هفته گذشته

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی عمده‌ترین دلیل این مسمومیت‌ها  را سوخت ناقص ناشی از چراغ‌های نفت‌سوز عنوان کرد و گفت: بیشترین مسمومیت‌ها در بیرجند با 10 مورد اتفاق افتاده است.

آذرکیش اذعان داشت: خارج کردن افراد مسموم از محیط آلوده و قرار گرفتن در محیط باز از مهم‌ترین اقدامات در مواجهه با مسمومان ناشی از مونواکسیدکربن محسوب می‌شود.

وی همچنین از خدمت‌رسانی به 871 نفر در استان طی هفته گذشته خبر داد و افزود: اورژانس 115 استان در هفته گذشته طی 834 ماموریت به 871 نفر خدمت‌رسانی کرده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: از این تعداد 501 مورد شهری، 308 مورد جاده‌ای و 25 مورد بین مراکز بوده است.

آذرکیش با بیان اینکه از این تعداد 772 مأموریت غیرتصادفی بوده، متذکر شد: 62 مورد دیگر نیز تصادفی بوده که در طی آن 486 نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان اعزام شدند.

وی بیشترین مأموریت‌ها را مربوط به اورژانس‌های قلبی با 63 مورد دانست و یادآور شد: بعد از آن تصادفات با 62 مورد در جایگاه دوم قرار دارند.

34 درصد مأموریت‌های اورژانس استان مربوط به بیرجند بوده است

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: میانگین رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار در شهرها 4 دقیقه و 49 ثانیه و در جاده‌ها 9 دقیقه بوده است.

آذرکیش با اشاره به اینکه شهر بیرجند با 286 مورد مأموریت بیشترین آمار را به خود اختصاص داده، خاطرنشان کرد: 34 درصد مأموریت‌های اورژانس استان طی هفته گذشته مربوط به بیرجند بوده است.

انتهای پیام/69022/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول