اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مقامات امنیتی شمال افغانستان:

نیروهای امنیتی توانایی تامین امنیت انتخابات در شمال افغانستان را دارند

مقامات امنیتی افغانستان در «مزار شریف» در شمال افغانستان اعلام کردند که نیروهای امنیتی افغان توانایی تامین امنیت انتخابات را در مناطق شمالی این کشور دارند.

نیروهای امنیتی توانایی تامین امنیت انتخابات در شمال افغانستان را دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «شیر محمد کریمی» رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان پس از نشست مشترک با مقامات امنیتی افغان در شمال این کشور به خبرنگاران گفت که آن‎ها تمام جوانب را برای تأمین امنیت انتخابات مورد بررسی قرار داده‌اند بنابراین نیروهای امنیتی افغان قادر به تأمین امنیت انتخابات در مناطق شمالی افغانستان هستند.

نشست مقامات امنیتی افغانستان در شمال این کشور امروز با حضور رئیس ستاد مشترک ارتش، استاندار ولایت «سرپل»، معاونان ولایت‎های «فاریاب»، «جوزجان»، «بلخ»، «سمنگان» و «بغلان» برگزار شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان هدف از برگزاری این نشست را بررسی اوضاع امنیتی و ایجاد هماهنگی میان نیروهای امنیتی مناطق شمال این کشور، ایجاد فضای امن برای شهروندان این مناطق و تأمین امنیت انتخابات عنوان کرد.

مراکز رای‌گیری بیشتری گشایش خواهد یافت

کریمی، در ادامه اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان تلاش می‌کنند تا مراکز رای‌گیری بیشتری را تا روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور بگشایند.

به گفته وی، نیروهای امنیتی افغان تا روز برگزاری انتخابات وقت دارند تا امنیت مراکز رای‌گیری را در مناطق ناامن تأمین کنند.

کریمی تصریح کرد که امکان باز شدن بیشتر مراکز رای‌گیری از سوی نیروهای امنیتی افغان وجود دارد.

نظامیان خارجی در تأمین امنیت انتخابات نقش مهمی ندارند

رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان در ادامه تصریح کرد که نظامیان خارجی در روند تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نقش مهمی ندارند، و در برخی موارد با نیروهای امنیتی افغان فقط همکاری خواهند کرد.

به گفته کریمی، نظامیان خارجی تنها در بخش‎های انتقال مواد انتخاباتی و انتقال کشته و زخمی‌های حوادث احتمالی روز انتخابات با نیروهای امنیتی افغان همکاری خواهند کرد.

خارجی‎ها با مداخله در امور افغانستان سبب افزایش ناامنی شده‌اند

کریمی در ادامه به دلایل افزایش ناامنی‎ها در این کشور اشاره کرد و گفت که فقر اقتصادی و دخالت خارجی در امور دولت افغانستان از مواردی است که همواره امنیت را مختل و آمار ناامنی‌ها را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که که رئیس جمهور افغانستان چندی پیش نیز اعلام کرد که نظامیان خارجی در پشت پرده برخی حملات انتحاری دست دارند.

تاکنون دلایل حضور نظامیان خارجی در افغانستان، تامین و تجهیز نیروهای امنیتی افغان عنوان شده است، اما رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان 95 درصد از لحاظ ظرفیت و 85 درصد از لحاظ تهیه جنگ افزارها تجهیز شده‎‏اند.

کریمی خاطرنشان کرد که بزرگترین مشکل نیروهای امنیتی افغان نداشتن نیروهای هوایی است.

با آن که 13 سال از حضور گسترده کشورهای غربی و آمریکا در افغانستان می‎گذرد، اما نیروهای امنیتی این کشور به طور اساسی تامین و تجهیز نشده‌اند و از سویی دیگر ناامنی‎ها نیز در این کشور رو به افزایش است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول