اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 2 مشهد:

سرانه فضای سبز منطقه 2 مشهد تنها 3 مترمربع است

شهردار منطقه 2 مشهد گفت: سرانه فضای سبز منطقه 2 تنها 3 مترمربع بوده این در حالی است که سرانه فضای سبز در کل شهر مشهد 11 مترمربع است.

سرانه فضای سبز منطقه 2 مشهد تنها 3 مترمربع است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا قلندر ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: منطقه دو مشهد از نظر جمعیت و وسعت بزرگ‌ترین منطقه شهری مشهد است و یک پنجم از جمعیت و وسعت شهر را پوشش می‌دهد.

وی اضافه کرد: منطقه دو خود به عنوان شهری محسوب می‌شود که مناطق برخوردار و کم‌برخوردار را در خود جا داده است و در همین منطقه بافت فرسوده نیز وجود دارد.

*روزانه 300 تن زباله در منطقه 2 جمع‌آوری می‌شود

قلندر با بیان اینکه شهرداری و شورای چهارم نگاه ویژه‌ای به مناطق حاشیه‌شهر دارند، افزود: شهرداری و شورای چهارم توسعه متوازن شهر را دنبال می‌کنند؛ البته باید توجه داشت که مشهد با یک میلیون نفر جمعیت حاشیه‌نشین در کشور رتبه نخست را دارد.

وی درباره اعتبار منطقه دو خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت و جمعیت این منطقه با کمبود اعتبار مواجه هستیم؛ کل اعتبار ما در سال گذشته 63 میلیارد تومان بوده است که تنها در حوزه خدمات شهری 15 میلیارد تومان آن هزینه شده و روزانه تا 300 تن زباله از این منطقه جمع‌آوری شده است.

این مسئول در خصوص درآمدهای نقدی جذب شده منطقه دو اضافه کرد: درآمد نقدی شهرداری در سال جاری 2 هزار میلیارد تومان است که سهم منطقه جذب 200 میلیارد تومان بوده و تاکنون در این منطقه 110 میلیارد تومان آن وصول شده است.

*پروژه عامل 4 سال دیگر به پایان می‌رسد

قلندر درباره پروژه عامل اظهار کرد: این پروژه برای سال آینده 180 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت اعتبار دریافت خواهد کرد و شهروندان این منطقه می‌توانند از این فرصت برای فروش املاک خود به صورت نقد استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این پروژه علاوه بر تعریض خیابان و پیاده‌روها، شغل‌های مزاحم نیز جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود و امیدواریم طی 4 سال آینده به پایان برسد.

*سرانه فضای سبز در منطقه 2 تنها 3 مترمربع است

وی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره فضای سبز منطقه خاطرنشان کرد: در بحث فضای سبز این منطقه بسیار ضعیف است و سرانه فضای سبز نیز در این منطقه کمتر از 3 مترمربع بوده؛ میانگین فضای سبز در شهر مشهد 11 متر‌مربع است.

قلندر در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره بازگشایی بلوار مجد گفت: بلوار مجد تا پایان سال جاری بازگشایی خواهد شد که امیدواریم بخشی از ترافیک منطقه را کاهش دهد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول