اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب راور:

گرایش جوانان به مواد مخدر در راور یک بحران است

دادستان عمومی و انقلاب راور گفت: گسترش استعمال جوانان به مواد مخدر در راور یک وضعیت بحرانی است.

گرایش جوانان به مواد مخدر در راور یک بحران است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، سیدمهدی قویدل عصر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی و اقتصادی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب راور تصریح کرد: افراد معتاد جامعه معمولا از قشر آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر هستند و برای پیشگیری از اعتیاد باید طی دو مرحله آنی و دراز مدت برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی با اشاره به گسترش استعمال مواد مخدر در جامعه، وضعیت فعلی راور را بحرانی دانست و تصریح کرد: از آن جا که حدود 90 درصد جرائم جامعه ریشه در اعتیاد دارد، لذا پیشگیری و کنترل آن ملزم برخورد جدی و مستمر است.

وی ضمن ابراز تأسف از شیوع بیماری رو به رشد اعتیاد میان قشر دانش‌آموز و محصل شهرستان خواستار برنامه‌ریزی لازم در فرهنگ‌سازی و آگاه ساختن اقشار جامعه به ویژه والدین شد.

قویدل با بیان اینکه نقش خانواده‌ها در گرایش و یا گرایش نیافتن به اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندانشان بسیار مهم است، افزود: مسئولان فرهنگی با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی را در مدارس دانشگاه‌ها و خانواده‌ها پیگیری کنند.

محمدرضا شریفی فرماندار راور نیز در این نشست اظهار داشت: اعتیاد در جامعه فعلی به عنوان دشمن خاموش و یک معضل اساسی است که دشمن در راستای تباهی و نابودی افراد به ویژه قشر جوان و آینده‌ساز مملکت با رویکرد و سوق دادن به سمت مواد مخدر صنعتی از آن استفاده می‌کند.

وی از اعتیاد به عنوان یک تهدید جدی و جهانی نام برد و بیان داشت: تلاش دشمن برای مختل ساختن سلامت جامعه است و دشمنان سعی می‌کنند از مواد مخدر به عنوان یک ابزار قدرتمند در نابودی اقشار جامعه به ویژه جوانان استفاده کنند.

شریفی با ابراز تأسف از افزایش میزان شیوع اعتیاد در بین جوانان و درصد گرایش آنها به این پدیده خانمان‌سوز آن را زنگ خطری برای مسئولان دانست و افزود: خانواده به عنوان مهمترین و حساس‌ترین رکن جامعه است که نقش بسزایی در آموزش دارد و باید بستر آموزش برای خانواده‌ها فراهم شود تا ضمن آگاه‌سازی از عواقب شوم این معضل برای پیشگیری از آن ایفای نقش کنند.

فرماندار راور خاطر نشان کرد: آموزش و آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از روش‌های مقابله با این بلای خانمان‌سوز است.

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول