اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 2 طرح آبخیزداری و منابع طبیعی در درمیان

معاون‌ برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار درمیان گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی 2 طرح آبخیزداری و منابع طبیعی با اعتبار 60 میلیون تومان در درمیان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 2 طرح آبخیزداری و منابع طبیعی در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، غلامرضا فراشی در نشست ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان اظهار داشت: بند خاکی روستای مسک و هلالی آبگیر و کانون فرسایش بادی طبس مسینا در هفته منابع طبیعی افتتاح می‌شود.

وی از توزیع 28 هزار اصله نهال رایگان همزمان با هفته منابع طبیعی در درمیان خبر داد و تصریح کرد: امسال 80 هزار نهال جنگلی در نهالستان منابع طبیعی درمیان تولید شد.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار درمیان ادامه داد: عرصه‌های منابع طبیعی درمیان 528 هزار هکتار وسعت دارد.

فراشی اذعان داشت: از این میزان 75 هزار هکتار بیابان، 35 هزار هکتار جنگل و 400 هزار هکتار را مراتع تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری اجرای 54 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 829 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی در  شهرستان درمیان  مصوب شده است، افزود: حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

معاون فرماندار درمیان لازمه دستیابی به توسعه پایدار را حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه و زیربنای توسعه همه جانبه کشور دانست و یادآور شد: حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی کشور بشمار می‌آید و از تقدس و ارزش والایی برخوردار است.

فراشی خاطر نشان کرد: منابع طبیعی باید با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی، انگیزه‌ حفاظت از منابع طبیعی را در بین اقشار مختلف جامعه تقویت کرده و زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم در امر حفاظت از عرصه‌های طبیعی را فراهم سازد.

وی اذعان داشت: ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی و نهادینه‌سازی استفاده درست از منابع طبیعی از مهم‌ترین اهداف هفته منابع طبیعی است که باید مورد توجه همه شهروندان قرار گیرد.

معاون فرماندار درمیان برگزاری جشن درختکاری و مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین دانش‌آموزان با موضوع حفظ و نگه‌داری منابع طبیعی و توسعه فضای سبز را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان درمیان برشمرد.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول