اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع:

«منارید» طرح یکپارچه‌سازی در منابع طبیعی است

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: منارید نام اختصاری طرح یکپارچه‌سازی در منابع طبیعی است و از مهمترین اهداف اجرای طرح شناسایی، رفع خلاء‌ها و موانع قانونی و ساختاری موجود در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی است.

«منارید» طرح یکپارچه‌سازی در منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پرویز گرشاسبی صبح امروز در دومین همایش ملی سامانه‌های سطوح آبگیر باران که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی با همکاری دفتر توسعه سازمان ملل اقدام به اجرای پروژه تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی کرده است.

قائم مقام ملی پروژه «منارید» کشور با اشاره به اینکه منارید نام اختصاری طرح یکپارچه‌سازی در منابع طبیعی است، از مهمترین اهداف اجرای طرح را شناسایی و رفع خلاء‌ها و موانع قانونی و ساختاری موجود در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی دانست.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور همچنین از دیگر اهداف طرح منارید را جلوگیری از تخریب سرزمین، حفاظت از تنوع زیستی، تعدیل آثار تغییر اقلیم و مدیریت آب‌های بین‌المللی از طریق توسعه و تقویت سطح دانش و آگاهی بهره‌وران محلی عنوان کرد.

گرشاسبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون طرح منارید در استان‌های یزد، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان در حال اجراست، بر اجرای ماموریت‌ها و وظایف محوله و پیگیری اهداف طرح تاکید کرد.

وی خواستار همکاری و هماهنگی کامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح همچنین برنامه‌ریزی و پیگیری وظایف با هدف انسجام بیشتر برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی شد.

گفتنی است؛ دومین همایش ملی سامانه‌های سطوح آبگیر باران با موضوع مدیریت کم آبی استحصال آب باران به مدت دو روز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی با حضور 60 نفر از معاونان و کارشناسان آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کشور، مسئولان طرح بین‌المللی منارید و طرح ملی حبله رود برگزار می‌شود.

این گزارش حاکی است در ادامه این همایش در خصوص برنامه‌های کمیته پایش و برنامه‌ریزی پروژه بین‌المللی منارید، معرفی ساختار و موضوع طرح کلان مدیریت جامع حوزه آبخیز بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

انتهای پیام/2202/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول