اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان خبر داد

اعزام بیش از 14 هزار لرستانی به راهیان نور

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان از اعزام بیش از 14 هزار لرستانی به راهیان نور خبر داد.

اعزام بیش از 14 هزار لرستانی به راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی‌حسین پازدار امشب در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای راهیان نور که با حضور استاندار لرستان در خرم‌آباد برگزار شد از اعزام 14 هزار و 200 نفر از استان لرستان به راهیان نور خبر داد و گفت:‌ فاز اول راهیان نور استان لرستان از چهارم اسفندماه امسال آغاز و تا 18 فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

این مسئول یادآور شد: در فاز نخست اعزام راهیان نور 7 هزار و 600 نفر از اقشار مختلف مردم این استان به مناطق جنگی جنوب کشور  اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد:‌ از این تعداد به تفکیک شهرستانی، شهرستان الیگودرز 720 نفر، دورود 460، دلفان 520، کوهدشت 840، الشتر 400، پلدختر 760، سپیددشت 240 و دوره چگنی 360 نفر سهمیه اعلام شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نهایت همکاری را با راهیان نور استان داشته باشند.

پازدار تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه هر اتوبوس به منزله یک کاروان است در هر کاروان یک روحانی، امدادگر، پلیس‌یار و... حضور دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداران این است که در نخستین فرصت جلسه پشتیبانی از راهیان نور را تشکیل داده تا بتوانیم امسال راهیان نور بیشتری را به مناطق جنگی اعزام کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: فرمانداران تا قبل از دهم اسفندماه جاری برای اعزام کاروان‌هایی که در فاز نخست باید به مناطق جنگی اعزام شوند برنامه‌ریزی کنند و این کاروان‌ها را در زمینه‌های مختلف همراهی کنند.

پازدار یادآور شد: فرمانداران باید در بحث تهیه تغذیه و ترابری این کاروان‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این مسئول گفت: اتوبوس‌هایی که برای اعزام کاروان‌های راهیان نور در اختیار گرفته می‌شود بیشتر شرکت‌ جوان‌سیر ایثار است با اتوبوس‌های مجهز و راننده‌های مجرب برای اینکه امنیت راهیان نور حفظ شود.

وی خطاب به فرمانداران خاطرنشان کرد: توصیه ما به فرمانداران شهرستان‌های استان این است که بیشتر از جوان‌سیر ایثار برای اعزام کاروان‌های راهیان نور استفاده کنند.

پازدار تصریح کرد: از دانشگاه علوم پزشکی لرستان و شبکه‌های بهداشت و درمان انتظار داریم که در بحث تهیه آمبولانس و تأمین دارو برای اردوگاه‌های شهید بهشتی و اردوگاه شهید مسعودیان به محل اسکان اردوهای راهیان نور استان لرستان است همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از ظرفیت اعزامی از لرستان به اردوهای راهیان‌نور را خواهران و 50 درصد را برادران تشکیل می‌دهند، افزود: این کاروان‌ها ظرف مدت سه روز از مناطق عملیاتی اروند کنار، هویزه، طلائیه و شلمچه حضور بازدید می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در این کاروان‌ها امسال دو هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا، دو هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و 2200 نفر از دانش‌آموزان حضور دارند.

وی افزود: همچنین 2200 نفر از این ظرفیت را به دانشجویان اختصاص یافته است، زیرا اعزام نوجوانان و جوانان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس به منظور آشنا شدن با فرهنگ دفاع مقدس از اولویت‌های اعزام است، از این‌رو توجه ویژه‌ای نسبت به اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان صورت گرفته است.

پازدار همراهی راویان دفاع مقدس، روحانی، اهتمام در اقامه نماز اول وقت و ... را از جمله برنامه‌های اولویت‌های کاروان‌های اعزامی عنوان کرد.

وی برگزاری جشنواره خاطره نویسی،  مشارکت در  رزمایش رزمی-فرهنگی و ... را از دیگر برنامه‌های فرهنگی پیش بینی شده جهت اجرا در این دوره از اعزام ها عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: اردوهای راهیان‌نور موثرترین برنامه برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است، زیرا افراد زیادی بوده‌اند که با فضای دفاع مقدس چندان آشنایی نداشته‌اند، اما همین افراد با حضور در مناطق عملیاتی جنگ نه تنها خود از این فضا تاثیر گرفته‌اند، بلکه توانسته‌اند بر دیگران اثرگذار باشند.

بازدار گفت: پیش‌بینی می‌شود، 14 هزار و 500 نفر از اقشار مختلف بسیج از استان لرستان در قالب 12 کاروان راهیان‌نور از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید ‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان در خاتمه از فرماندهی نیروی انتظامی استان خواست که به شهرستان‌های لرستان اعلام شود نیروی انتظامی در اعزام راهیان نور همکاری لازم را با فرمانداران داشته باشند.

انتهای پیام/85001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول