اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه چالوس خبر داد

اعزام 600 چالوسی به راهیان نور

فرمانده سپاه ناحیه چالوس از اعزام 600 نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 510 نفر از شهرستان چالوس و 90 نفر نیز از کلاردشت اعزام می‌شوند.

اعزام 600 چالوسی به راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، علیرضا طاولی صبح امروز در جلسه ستاد راهیان نور شهرستان چالوس بیان داشت: در اسفند ماه هر سال همزمان با دیگر شهرهای کشور اعزام راهیان نور را به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در دستور کار خود داریم.

وی خاطر نشان کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور در واقع برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال ارزش‌هایی ‌است که در این دوران نصیب ملت ما شده است.

طاولی تصریح کرد: امروز بر ما تکلیف و وظیفه است که برای انتقال این فرهنگ‌ها و ارزش‌ها به نسل جوان و نوجوانی که در آن دوران حضور نداشته تلاش کنیم.

وی اذعان داشت: دیدن صحنه‌های عملیات از نزدیک، یادمان‌هایی که در این مناطق عملیاتی وجود دارد و سنگرهای به‌جا مانده در این سرزمین می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را به این نسل‌ها بشناساند.

فرمانده سپاه ناحیه چالوس سهمیه ابلاغی سپاه استان برای چالوس را 600 نفر عنوان کرد و گفت: طبق برآورد به‌ عمل‌ آمده  14 اتوبوس برای اعزام کاروان‌های چالوس و کلاردشت مورد نیاز است.

وی با اشاره به‌ اینکه امسال حرکت کاروان اعزامی متمرکز است، گفت: در سال‌های گذشته اعزام کاروان‌ها در تاریخ‌های متعدد صورت می‌گرفت اما امسال حرکت کاروان‌ها به‌صورت متمرکز در تاریخ 18 اسفند ماه صورت می‌پذیرد.

طاولی از پیش‌بینی هزینه حدود 9 میلیون تومان برای هر دستگاه اتوبوس خبر داد و افزود: کل هزینه رفت و برگشت، هزینه خوراک و هزینه اردوگاه برای اعزامیان در مدت پنج روز برای هر دستگاه اتوبوس حدود 9 میلیون تومان تخمین زده شد.

وی اعلام داشت: در سطح شهرستان چالوس یک کاروان از حوزه امام سجاد(ع)، یک کاروان از حوزه امام حسین(ع) هچیرود، هشت کاروان نیز در حوزه شهری چالوس هستند که در مجموع حدود 108 میلیون تومان اعتبار برای این تعداد نیاز داریم.

دفاع مقدس محکم‌ترین سنگر برای کشور ایران است

فرماندار چالوس گفت: دفاع مقدس برای مردم ایران یک سنگر قوی و محکمی شد و اکنون پس از 35 سال نیز امریکا جرأت مقابله با ایران را ندارد.

سید قدیر رضایی افزود: اعزام کاروان راهیان نور فقط مختص سپاه پاسداران نیست و تکلیف همگانی است تا از جنگ و دفاع مقدس تا پای جان ایستادگی کنیم.

وی اعزام کاروان راهیان نور را در انتقال فرهنگ دفاع مقدس موثر دانست و بیان داشت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس برای نسل‌هایی که آن دوران را ندیدند از اهداف اصلی اعزام کاروان راهیان نور است و به آنها ثابت می‌شود که این انقلاب محکم و پابرجاست و کسی نمی‌تواند به این سادگی آن را از ما برباید.

فرماندار چالوس تأکید کرد: دشمن می‌داند که تجهیزات دینی و اعتقادی ما از توپ و تانک و مسلسل آنها قوی‌تر است و هر روز مأیوس‌تر و ناامید‌تر می‌شود.

وی اذعان داشت: اعزام کاروان راهیان نور راهی‌ است برای هدایت ‌نسل‌های آینده تا کسانی‌ که امروز به این مناطق اعزام می‌شوند، راوی انتقال فرهنگ دفاع مقدس برای آنان باشند.

رضایی برای اعزام کاروان راهیان نور اعلام آمادگی کامل کرد و ابراز داشت: حضور در این جلسات و حمایت مالی و معنوی از اعزام‌شدگان دل می‌خواهد و اگر دلداده باشیم به‌ هر قیمتی شده در این جلسات حضور می‌یابیم و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/86004/ی30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول