اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست ورامین:

سرانه فضای سبز ورامین پایین‌تر از حد استاندارد است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به میزان سرانه فضای سبز ورامین گفت: سرانه فضای سبز ورامین پایین‌تر از حد استاندارد است.

سرانه فضای سبز ورامین پایین‌تر از حد استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، منصور گل‌محمدی در جمع نمازگزاران جمعه ورامین اظهار داشت: حفظ محیط زیست برای نسل امروز و آینده یک وظیفه عمومی و هوای پاک یک موهبت الهی است و با توجه به اینکه جوامع ما در حال صنعتی شدن است باید دقت بیشتری داشته باشیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورامین گفت: برخی روزها به دلیل شدت آلودگی و خطرات متوجه مردم اقدام به تعطیلی ادارات و مدارس در سطح استان و نیز شهر تهران می‌شود.

وی اظهار داشت: این آلودگی به دست خود ما ایجاد می‌شود، آلودگی از جای دیگر به شهر ما نمی‌آید، به دست خود ما ایجاد می‌شود، آحاد ملت و تک تک ما وظیفه داریم همت کنیم، آستین را بالا بزنیم تا هرچه بیشتر به مشکلات رسیدگی شود.

گل محمدی عنوان کرد: یکی از این راهکارها رو آوردن به خودروهای عمومی و خروج واحدهای صنعتی آلاینده و برخورد با آنها است و اگر امکان رفع  آلودگی نیست تعطیل شود، وظیفه همه نهایت تلاش برای حفظ و حفاظت از زمین است، اگر خاک و بستر حیات را آلوده کنیم برگشت به حالت اول و زمین پاک بسیار سخت‌تر است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورامین تصریح کرد: ما متاسفانه در برخی مواقع سهوا و در اکثر موارد عمدا این موهبت الهی را که امانتی در دستان ما است مخدوش می‌کنیم، گمان نکنیم اجازه داریم هر میزان دخل و تصرف در مواهب الهی انجام دهیم، در بحث آلودگی آب و خاک اقداماتی نظیر کنترل بر نحوه مدیریت آب و خاک و مسائل مرتبط با واحدهای صنعتی انجام شده است.

وی با اشاره به شهرک‌های صنعتی شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستان ما هم شهرک‌های صنعتی چرمشهر، سالاریه و شهید ملا آقایی و خیرآباد را داریم و مجموع این کارها هدایت صنایع به داخل شهرک‌های صنعتی است.

این مسئول گفت: اقدامات اداره محیط زیست در مورد واحدهای صنعتی پراکنده مجاب کردن آنها برای انتقال به شهرک‌های صنعتی و انجام ملاحظات در کمتر کردن سهم آلایندگی این واحدها است، البته هنوز به طور کامل این امر ممکن نشده است و از شما مومنین درخواست کمک داریم که نسبت به واحدهای آلاینده حساس باشید و به ما اطلاع دهید.

وی اضافه کرد: در مورد شهرک صنعتی چرمشهر مشکلاتی بوده که از طریق مراجع قضایی اقدامات خود را شروع کردیم و در مورد پساب‌های صنعتی خروجی از این صنایع اقداماتی داشتیم و در آینده نه چندان دور تصفیه‌خانه بزرگ شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه فعال‌تر خواهد شد.

گل‌محمدی سپس به واحدهای آلاینده درون شهر ورامین اشاره کرد و گفت: واحدهایی نظیر کارخانه قند ورامین را نیز پیگیری کردیم، پسماندهای صنعتی و پساب‌های خروجی پیگیری شد، مشکل پسماند حل شد و پساب کارخانه قند که از داخل شهر عبور می‌کند نیز در حال پیگیری از طریق اداره محیط زیست شهرستان است و با توجه به اقداماتی که انجام شده و با حمایت‌های فرمانداری شهرستان در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورامین سپس خواستار تسریع در راه‌اندازی سیستم پساب خانگی ورامین شد و افزود: مشکل دیگری که در شهر داریم فاضلاب‌های خانگی است،در خواست ما پیگیری مجدانه مسئولان است که احداث شبکه فاضلاب شروع شده ولی پیشرفت کند است اما ما تقاضا داریم که سیستم پساب خانگی سریع‌تر راه‌اندازی شود.

وی سرانه فضای سبز شهری ورامین را کمتر از استاندارد موجود دانست و اظهار داشت: نقش فضای سبز و درخت بر کسی پوشیده نیست، در روایات و داستان‌های مختلف بر اهمیت درختکاری تاکید شده است، فضای سبز دو اهمیت ویژه دارد، یکی سر زندگی محیط زندگی و دیگری نقش فضای سبز در رفع آلودگی‌ها است، از شهرداری می‌خواهم این کمبود را جبران کند.

وی گفت: یکی از اقدامات فضای سبز تثبیت رطوبت و بخار هوا است، رقم‌ها به قدری بزرگ و جالب است که انسان شگفت زده می‌شود.

گل محمدی در مورد اهمیت نگهداری مواهب الهی به اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در مورد محیط زیست حساسیت داشته باشیم تا محیطی شاداب و شایسته امت شریف و شهیدپرور داشته باشیم،

انتهای پیام/2462/گ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول