اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آیت‌الله قرشی در مراسم تکریم چهره‌های قرآنی:

مخالفان جمهوری اسلامی «بی‌نمازها» و «قرآن‌نشناس‌ها» هستند

آیت‌الله قرشی با اشاره به اینکه نمی‌توان کسی را پیدا کرد که قرآن‌خوان و نمازخوان باشد اما با ایران اسلامی مخالفت کند، گفت: افرادی که سنگ دشمن را به سینه می‌زنند و برای براندازی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند از قرآنیان نیستند.

مخالفان جمهوری اسلامی «بی‌نمازها» و «قرآن‌نشناس‌ها» هستند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، در هشتمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی و اختتامیه مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم قرار بود، حجت‌الاسلام «سیدمهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی بپردازد، اما با حضور آیت‌الله «سیدعلی‌اکبر قرشی» مفسر و محقق علوم قرآنی وی از مؤلف کتاب قاموس قرآن خواست تا به ایراد سخنرانی بپردازد. 

آیت‌الله قرشی با اشاره به اینکه قرآن باید همیشه در متن جامعه باشد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) همواره پنج سوره از قرآن را که مسبحات قرآن هستند، تلاوت می‌کردند و اگر وقت نداشتند، به تلاوت سوره ملک می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) همواره تاکید داشتند که در تربیت فرزندان خود دقت کنید، ادامه داد: تربیت فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است بر همین اساس باید در تربیت آنها به دوستی پیامبر (ص) و اهل بیتش و همچنین قرائت قرآن توجه بیشتری داشت.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه حاملان قرآن و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، در روز قیامت در صف مرسلین و پیامبران خواهند ایستاد، گفت: پیامبر(ص) فرمودند که بهترین امت من کسانی هستند که قرآن را می‌آموزند و به دیگران یاد می‌دهند و قلبی که ظرف قرآن باشد، خداوند آن قلب را عذاب نخواهد کرد که البته این موضوع متواتر از پیامبر(ص) نقش شده است.

آیت‌الله قرشی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) امت اسلام را در حدیث ثقلین به انس با قرآن و اهل‌بیت(ع) سفارش کرده است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم امت خود را قرآن خوان کنیم، بیش از 95 درصد از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر در کشور نماز و قرآن ترویج شود، مشکلات جامعه نیز برطرف خواهد شد، افزود: افرادی که سنگ دشمن را به سینه می‌زنند و برای براندازی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، از قرآنیان نیستند.

وی اظهار داشت: شما نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که قرآن خوان و نمازخوان باشد اما با ایران اسلامی مخالفت کند.

وی با اشاره به اینکه هرچه در زمینه قرآن هزینه شود، باز هم کم است، تصریح کرد: بیشتر کسانی که سراغ روخوانی قرآن می‌روند مسئولیت‌پذیر می‌شوند، بنابراین شایسته است که برای داشتن سبک زندگی اسلامی مردم را با قرآن مأنوس کنیم.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول