اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

بیانیه جبهه پایداری به مناسبت اولین سالگرد آیت‌الله خوشوقت

آیت‌الله خوشوقت(ره) عارفی گوشه‌گیر و منزوی نبود/ وی پیوند خود با اجتماع را حفظ می‌کرد

جبهه پایداری به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله عزیزالله خوشوقت عضو شورای فقهای جبهه پایداری بیانیه‌ای صادر کرد.

آیت‌الله خوشوقت(ره) عارفی گوشه‌گیر و منزوی نبود/ وی پیوند خود با اجتماع را حفظ می‌کرد

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جبهه پایداری به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله عزیزالله خوشوقت عضو شورای فقهای جبهه پایداری بیانیه ای را صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: آیت‌الله خوشوقت عارفی گوشه گیر و منزوی نبود بلکه پیوند خود با بدنه اجتماع را حفظ می‌کرد و به جوانان فرصت می‌داد تا ارتباط موثر داشته باشند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

یک سال پیش در همین ایام غم جانکاهی بر دلها نشست و آن خبر ارتحال  فقیه عامل، عارف کامل حضرت آیت الله خوشوقت بود هنوز بعد از گذشت یک سال سنگینی اندوه فقدان آن کوکب پرفروغ هدایت در قلب خیل کثیر ارادتمندان و مشتاقان درک حضورش احساس میشود هنوز یاد مهربانی ها و جلسات پر از عطر ایمان در محضر قدسی اش دلها را غمگین می  کند هنوز خاطره ختم صلوات ها جلسات مسجد و مشهد روح و جان را نوازش می دهد هنوز نگاه های پرمهر آن عزیز در خاطره زلال جوانان عاشق زنده است هنوز پژواک سخنان گهربار و پر مهر او در گوش ها طنین انداز است.

عزیز خدا با دل و جان عاشقانش چه کرد که اینچنین در فراقش می‌گریند و غمگین می‌شوند با رفتن این عزیز خدا، امت اسلامی کسی را از دست داد که در شیوه‌های تربیتی نظیر نداشت.

ایشان با آن همه مقام والای علمی، با حوصله و صبر تمام پای درد دل جوانان  می نشست و دل‌های آشفته را آرام  و روح‌های انسان‌های ناامید را غبار روبی می‌کرد و نشاط ایمان و امید را به آنان هدیه می‌کرد کسی که تمام شبهات و ابهامات را با بیانی روان و دلنشین برطرف می‌کرد دلیل و راهنمای گمگشتگان در وادی حیرت و سرگردانی بود. مفسر عظیم ‌الشانی که کلام خدا را به متن زندگی بر می‌گرداند از حضرات معصومین علیهم‌السلام، از پیامبر عظیم ‌الشان (صلوات‌الله علیه) تا حضرت حجت ارواحنا فداه، از هر کدام تک تک به گونه‌ای یاد می‌کرد که مخاطب را عاشق آن بزرگواران می‌ساخت چرا که هرچه می‌گفت خود آن را باور داشت و هر رهنمود عملی داشت خود جلوتر آن را عمل کرده بود و عالمی عامل بصیر هوشمند نکته سنج وعمیق نگر و دارای فهم آسمانی بود.

آیت الله خوشوقت عارفی گوشه گیر و منزوی نبود بلکه پیوند خود با بدنه اجتماع را حفظ می‌کرد وبه جوانان فرصت می‌داد تا ارتباط موثر داشته باشند. نسبت به مسائل اسلام و انقلاب و امور مسلمین حساسیت فوق العاده‌ای داشت و از مسائل سیاسی فهم دقیق وعمیق داشت.

ایشان در طول عمر بابرکت خود از پیش از انقلاب تا پایان زندگی جدای از امام راحل و انقلاب و رهبری معظم نبود تمامی حوادث را به دقت پی می‌گرفت و با روشنگری‌های عالمانه و موضع‌گیری‌های دقیق امام و رهبری را یاری می‌کرد و با بصیرت دهی شگفت‌انگیز خود، جوانان را به پایداری در خط مستقیم اسلام ناب محمدی(ص) هدایت می‌کرد.

او بنده‌ای صالح و عبد مخلص خدا بود و در تمام شئون زندگی مطیع مخلص پروردگار خویش بود در نتیجه امور زندگی معظم‌له را خدای سبحان تولیت می‌کرد به دلیل قوت ایمان و یقینی که به وعده‌های پروردگار خویش داشت آرامش و وقار فوق‌العاده‌ای در تمام حرکات و سکنات معظم‌له متجلی بود و قویا معتقد بود که خود‌باری تعالی سرپرستی امور بندگان صالح را به عهده می‌گیرد و لذا در تمامی فراز و فرودهای زندگی و کوران حوادث سکون و آرامش اعجاب انگیزی داشت.

ایشان فقیهی شجاع و موقعیت‌شناس بود و اشراف کامل بر ماهیت جریان‌ها داشت و حکیمانه اظهار نظر می‌کرد سیاست را با عینک تقوا می دید هرگز خلاف رضای خدا کاری نمی‌کرد و سخنی نمی‌گفت .

در همه جلسات توصیه به تقوا اصلی‌ترین بحث ایشان بود تا آن جا که در دل خیل کثیری از جوانان بذر تقوا پاشید وعده زیادی در اثر ارتباط  با ایشان تصمیمات مهمی در زندگی گرفتند و تقوا محوری را در دستور کار خود قرار دادند و تعداد زیادی ازجوانان مسیر زندگی را با انتخاب خدمتگزاری دین خدا شرافت بخشیده و به سلک شغل شریف طلبگی درآمدند وعده زیادی از طلاب و روحانیون مرتبط با ایشان زندگی خود را تحت برنامه الهی درآورده و رسیدن به مقام شامخ بندگی خداوند را اصلی‌ترین هدف خود قرار دادند.

به هر حال سایه ای از سر ما رفت و فقدان او هرگز جبران نخواهد شد و یاد  و خاطره او هرگز فراموش نخواهد شد. اما فرمایشات و رهنمودهای کلیدی ایشان همواره چراغ راه خواهد بود.

عزیز ما بر دو نکته بیشترین تاکید را داشت یکی عمل به واجبات و ترک محرمات که می‌فرمودند هیچ کس بدون ورع به کمال نرسیده و نخواهد رسید. دیگری حفظ اسلام و انقلاب و اطاعت محض از ولایت فقیه، که معتقد بودند راه برون شد از همه انسدادها، تنگناها  و عبور از همه گردنه‌های مخاطره‌آمیز را در گرو اقتدار رهبری می‌دانستند و مخالفت با امام و رهبری را هرگز بر نمی‌تابیدند.

سخن آخر؛

ای عزیز خدا تو از جوار خانه  خدا با سر افرازی تمام با دلی معمور به جوار معبود شتافتی و از همه هم و غم دنیا راحت شدی گوارایت باد آن زندگانی در جوار قرب حق تعالی ما گرفتاران را از آن سوی دعا فرما و اقتدار و عزت نظام و رهبری گرانقدر،  نابودی دشمنان قسم خورده و فزونی بصیرت امت و دولتمردان را بیش از پیش در مواجه با خصم دون مسئلت فرما.

بدینوسیله ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی این عضو برجسته شورای فقهای جبهه پایداری انقلاب اسلامی، از خداوند تبارک و تعالی علو درجات و همنشینی با حضرات معصومین علیهم السلام رابرای آن عزیز سفر کرده و عمل به توصیه‌های الهی ایشان توسط یاران و دلدادگانشان را مسئلت می‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

جبهه پایداری انقلاب اسلامی»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول