اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

بدهکاری 60 میلیارد تومانی بیمه‌ها به علوم پزشکی همدان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از دغدغه‌های کنونی را عقب بودن مطالبات دانشگاه از بیمه‌ها خواند و گفت: بیمه‌ها بیش از 60 میلیارد تومان به دانشگاه بدهکار هستند.

بدهکاری 60 میلیارد تومانی بیمه‌ها به علوم پزشکی همدان

رشید حیدری‌مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان توجه ویژه مسئولان را به حوزه سلامت مردم مهم دانست و افزود: باید پیشگیری را به عنوان یک اصل بپذیریم و فرهنگ‌‌سازی لازم در این خصوص انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه زیر‌ساخت‌های ورزشی و تلاش برای توسعه همگانی کردن ورزش در بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی افزود: مکاتبه با واحد‌های دانشگاه برای ارائه تقویم ورزشی به مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ارائه شد زیرا هر یک از واحدها باید تقویم ورزشی مجزایی داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه جشنواره ورزشی در 12 رشته انجام شد، اظهار داشت: صعود‌های کوهنوردی داخل  و خارج استان در طول سال انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: این موضوع در 6 ماه 93 قانونمند می‌شود تا سرمایه‌گذاری مناسبی در این رابطه صورت گیرد.

حیدری‌مقدم با تأکید بر اهمیت توجه به ورزش بانوان افزود: مسابقات ورزش‌های همگانی و ورزش‌های تیمی دانشگاه با اعلام فراخوان برای تمام کارکنان علاقمند انجام شد اما به طور کلی گرایش به ورزش در خانم‌ها کمتر از آقایان است.

*لزوم نهادینه شدن ورزش در جامعه

وی نهادینه نشدن ورزش به عنوان یک نیاز در جامعه را یکی از دلایل گرایش محدود به ورزش دانست و کمبود فضای فیزیکی و عدم دسترسی مناسب به اماکن ورزشی را از دیگر موانع فعالیت ورزشی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان از رایزینی با استخر‌های مطلوب استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد از این امکانات برای سال آینده استفاده شود.

وی با بیان اینکه در سال آینده برنامه‌ریزی بهتری برای رفع مطالبات پرسنلی انجام می‌شود، گفت: مطالبات پرسنلی مثل حق لباس، حق مسکن، حق تدریس اعضای هیئت علمی و ... تا حدود چند ماه جلو افتاده است و امیدوارم با جبران کسورات دانشگاه بتوانیم بقیه مطالبات پرسنلی را پرداخت کنیم.

حیدری‌مقدم یکی از دغدغه‌های کنونی را عقب بودن مطالبات دانشگاه از بیمه‌ها خواند و افزود: بیمه‌ها بیش از 60 میلیارد تومان بدهکار هستند و روند معیوبی در این رابطه وجود دارد که باید با یکپارچه کردن سیستم بیمه‌ای برای بهبود وضعیت تلاش شود.

وی گفت: با پرداخت به‌ موقع مطالبات بیمه‌ها به دانشگاه ما هم می‌توانیم خدمات مناسبی به مردم ارائه دهیم.

*ارتقای دانشگاه علوم پزشکی به تیپ یک با وجود تنگنای شدید

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به سئوالی در خصوص عملکرد دانشگاه در سال جهاد اقتصادی گفت: اگر در کشور به مقوله جهاد اقتصادی همانند این دانشگاه توجه می‌شد در بسیاری از زمینه‌ها موفقیت‌های بیشتری به دست می‌آمد.

وی در تشریح این مطلب ابراز داشت: با وجودی که دانشگاه در تنگنای بسیار شدید از نظر سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نیروی انسانی بود اما هم‌اکنون به تیپ یک ارتقا یافته است.

حیدری‌مقدم ادامه داد: با توجه به چارت دانشگاه‌های تیپ 2، یک‌هزار و 800 پست بلاتصدی در دانشگاه وجود دارد؛ این فشار کاری به بقیه همکاران منتقل و با تلاش جهادی بهداشت و درمان استان سرپا نگه داشته شد.

وی با بیان اینکه 88 واحد بدون چارت در دانشگاه وجود دارد گفت:‌ نیازهای دانشگاه در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باید واقعی شود و نیاز‌ها در قالب شرح وظایف انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان به روز کردن حسابداری تعهدی، جذب منابع در قالب برنامه‌های وزارت بهداشت،‌ جذب نیرو برای پست‌های بلاتصدی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و قانونمند کردن ورزش کارکنان را از اولویت‌های کاری سال آینده دانست.

وی گفت: در ماه‌های گذشته یکی از دغدغه‌ها پرداخت حقوق پرسنلی بود که با اقدامات انجام شده امید است سال آینده سال بهتری باشد.

انتهای پیام/89002/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول