اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران در گفت‌وگو با فارس خبر داد

بررسی ادغام ۲ سازمان بهره‌وری انرژی و سازمان انرژی‌های نو در مجلس

رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران از بررسی اساسنامه ادغام دو سازمان بهره‌وری انرژی ایران و سازمان انرژی‌های نو در مجلس خبر داد و گفت: با این سازمان موجود و اساسنامه قبلی نمی‌توان سهم انرژی‌های نو ایران را در کشور افزایش داد.

بررسی ادغام ۲ سازمان بهره‌وری انرژی و سازمان انرژی‌های نو در مجلس

یوسف آرمودلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به پرسشی در مورد تصویب اساسنامه سازمان «ساتبا» که از ادغام دو سازمان بهره‌وری انرژی ایران و سازمان انرژی‌های نو تشکیل می‌شود افزود: تدوین اساسنامه ادغام سازمان انرژی‌های نو ایران با سازمان بهره‌وری انرژی در کمیسیون اجتماعی و انرژی مجلس در حال انجام است.

وی گفت: اساسنامه ادغام این دو سازمان پس از مصوب شدن از سوی دولت به صورت لایحه به مجلس ارائه شد و پس از آن مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون اجتماعی و انرژی مجلس در حال بررسی و رسیدگی آن هستند.

آرمودلی ادامه داد: بعد از ادغام این دو سازمان رئیس سازمان ساتبا توسط وزیر نیرو انتخاب می‌شود، چرا که این سازمان وابسته به وزارت نیرو است که پس از انتخاب از سوی وزیر نیرو، رئیس سازمان ساتبا به عنوان معاون وزیر نیرو انتخاب و معرفی می‌شود و این سازمان به صورت توام با صنعت برق و معاونت انرژی وزارت نیرو کار خواهد کرد.

آرمودلی افزود: بحث ادغام و فروش از 5 سال پیش مطرح است و بخشی از کارمندان سازمان بهره وری انرژی ایران خارج شدند ولیکن تعدادی از پرسنل از سازمان به استخدام شرکت درآمدند.

رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران ادامه داد: مخازن کشور در حوزه باد و خورشید عظیم است و در حال حاضر اتفاقاتی که در حوزه انرژی در حال رخ دادن است، به هر حال باید فکری برای این انرژی شود و با این وضعیت موجود نمی‌توان ادامه داد بنابراین برای اینکه در خصوص انرژی باد و خورشید یک تصمیم جدی و درست گرفت باید سازمان مسئول توانمند و متولی با اساسنامه درست و امکانات مالی به وجود بیاید.

وی ادامه داد: پس برای مدیریت منابع و تدوین قوانین مناسب برای حمایت از صنعت داخلی باید از سرمایه‌گذاران داخلی حمایت کرد تا از کارهای تحقیقاتی مدیریت شود.

آرمودلی اضافه کرد: با این شکلی که از 10 سال پیش داشتیم نمی‌توانستیم با آن سازمان انرژی‌های نو ایران و آن اساسنامه قبلی و این امکانات سهم انرژی‌های نو ایران را در کشور افزایش داد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول