اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تنها شاهد آبادانی واقعه نیشومارو:

کشتی «نشیومارو» موجی از شادی را در آبادان ایجاد کرد

تنها شاهد آبادانی واقعه نیشومارو گفت: کشتی نشیومارو موجی از شادی را در آبادان ایجاد کرد.

کشتی «نشیومارو» موجی از شادی را در آبادان ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، رمضان ماه‌ثانی پیش از ظهر امروز در مراسم بازدید نویسنده ژاپنی کتاب " مردی که به او لقب دزد دریایی لقب داده شد" از اسکله شماره هشت پالایشگاه آبادان اظهار کرد: من در آن دوران نوجوانی بیش نبودم اما همه این حوادث را در خاطر دارم.

وی افزود: پس از اینکه نفت ایران در دولت مصدق ملی شد انگلیسی‌ها دست به تحریم نفتی ایران زدند و مانع صادرات نفت ایران شدند.

شاهد آبادانی واقعه نیشومارو ادامه داد: این تحریم‌ها تا دو سال ادامه داشت اما کشتی ژاپنی نیشومارو با ورود به آبادان و خرید نفت از پالایشگاه این تحریم را شکست.

ماه‌ثانی تصریح‌کرد: روزی که این کشتی وارد آبادان شد بعداز ظهر یک روز گرم بود و مردم با شنیدن خبر ورود کشتی ژاپنی برای خرید نفت با شادی به استقبال این کشتی رفتند.

وی اضافه‌کرد: در واقع شادی مردم به دلیل فروش نفت نبود بلکه به‌خاطر شکسته شدن تحریم‌هایی بود که انگلیسی‌ها برای کشورمان ایجاد کرده بودند.

این پیشکسوت عرصه نفت خاطرنشان‌کرد: اکنون نیز شاهد همان تحریم‌های ناجوانمردانه بر ضد کشورمان هستیم و اگر آمریکا 10 برابر بیشتر ما را تحریم کند ملت ایران همچنان مقاومت می‌کند.

ماه‌ثانی افزود: در آن دوران که ژاپن نفت ایران را به صورت پایاپای می‌خرید و در قبال نفتی که کشتی نیشومارو از پالایشگاه آبادان خرید یک کشتی یدک‌کش به ایران دادند.

انتهای پیام/72008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول