اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان:

مجمع عالی بسیج یک حلقه مفقوده در استان بود

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: مجمع عالی بسیج یک حلقه مفقوده در استان به شمار می‌رفت که با پیگیری‌های به عمل آمده و ارائه گزارشات پی‌درپی تصمیم به برگزاری اجلاس عالی بسیج در استان شدیم.

مجمع عالی بسیج یک حلقه مفقوده در استان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن شاهوارپور ظهر امروز در اجلاس مرجع عالی بسیج استان خوزستان که ظهر امروز در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بسیج با نگاهی تخصصی و فنی معضلات و مشکلات استان و کشور را رصد می‌کند و با ارائه راهکارهای فرهنگی مشکلات را برطرف خواهد کرد.

وی حلال همه مشکلات استان را مسائل فرهنگی دانست و گفت: بودجه رسانه بی‌بی‌سی فارسی که تنها یک شبکه است و کار تخریبی انجام می‌دهد از کل بودجه صدا و سیمای کشور بیشتر است.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه مجموعه بسیج به عنوان عضوی از نظام به دنبال رفع مشکلات جامعه است، افزود: امروز نزدیک به یک چهارم جمعیت استان بسیجی هستند و این مایه افتخار ما می‌باشد.

وی ادامه داد: ارتباط بسیج با بدنه جامعه بیش از ارگان‌های دیگر است که این موضوع باعث می‌شود بازخورد و انعکاس مشکلات به صورت علمی به بدنه بالایی جامعه منتقل شود.

شاهوارپور به چشم‌انداز بسیج در سال 1404 اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم که حداقل دو سوم از افراد یک محله عضو بسیج باشند، همچنین پایگاه‌ها ما باید به سبکی حرکت کنند که در هر محله و منطقه انسان‌هایی نمونه را تحویل جامعه دهند.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در حلقه‌های تقویتی بحث کیفی‌سازی آنها است که لازمه آن تربیت سرگروه‌ها و مربیان توانمند می‌باشد. در حوزه تشکیل حلقه‌های تربیتی تاحدود زیادی موفق بودیم اما در تشکیل حلقه‌های سرگروه هنوز موفقیت چندانی بدست نیاوردیم.

وی در ادامه عنوان کرد: بی‌سوادی یکی از معضلات جامعه ما بخصوص در اقشار جوان و نوجوان است که نیاز است بسیج به این موضوع بپردازد. تا کمتر شاهد بی‌سوادی در استان باشیم.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان به حوزه محرومیت‌زدایی افزود و گفت:‌با توجه به فعالیت بسیج دانشگاه و محلات تلاش های خوبی در این خصوص صورت گرفته است اما می‌طلبد که پایگاه‌های بسیج توانمند موجود اهواز به روستاهای حاشیه سفر کرده و در آنجا خدمت کنند؛ چرا که در شهرها و روستاهای دورافتاده مشکلات عدیده‌ای همچون نبود مدرسه به چشم می‌خورد.

شاهوارپور با بیان اینکه باید در سال 93 با انرژی بیشتری به جنگ با مشکلات برویم، افزود: احداث کتابخانه، مساجد، مدارس، مصلی، غسالخانه، گلزار شهدا، راه روستایی و پل‌های کوچک از اقدامات مهم بسیج در روستاهای دورافتاده به شمار می‌رود.

وی در پایان عنوان کرد:‌ هر عرصه‌ای که بتواند باعث رفع محرومیت شود، برای ما حائز اهمیت است، البته انتظار می‌رود که از ظرفیت‌های علمی بسیج اساتید استفاده بیشتری شود.

انتهای پیام/72015/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول