اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین:

مهندسان با تفکر بسیجی معماری اسلامی را در جهان احیا کنند

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: مهندسان باید با تفکر بسیجی معماری اسلامی و ایرانی را در جهان احیا کنند.

مهندسان با تفکر بسیجی معماری اسلامی را در جهان احیا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار سالار آبنوش بعد از ظهر امروز در دهمین همایش شهر و توسعه شهری و پنجمین همایش ملی توسعه شهری با عنوان منظر تاریخی و فرهنگی شهر اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: هر فردی در هر حرفه‌ای از جمله مهندسی، کشاورزی، عمرانی و صنعت با تفکر بسیجی می‌تواند به موفقیت بزرگی در حرفه خود دست یابد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های بزرگی که امروز کشور ما به آن دست یافته‌ایم مدیون تفکر بسیجی است، بیان کرد: این تفکر باید بیشتر در بین قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان رواج یابد تا با تلاش در هر عرصه‌ای به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

ایران باید به رتبه‌ نخست علمی در جهان تبدیل شود

وی با بیان اینکه ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستاوردهای عظیمی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و فناوری رسیده است، ابراز داشت: کشور ما با انسجام و وحدت می‌تواند تا برنامه چشم‌انداز 20 ساله در سال 1404 به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل شود تا کسی به خود اجازه دخالت در امور این کشور را ندهد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اینکه اکنون ایران در رتبه‌های برتر علمی در دنیا قرار دارد، اظهار داشت: این مهم بیانگر رشد چشمگیر موفقیت کشور ما در این عرصه است که باید تا برنامه‌ چشم‌انداز 20 ساله به رتبه نخست در جهان تبدیل شویم.

آبنوش با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب در عرصه تحول اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، بیان کرد: مسئولان نظام با عملیاتی کردن این اقتصاد می‌توانند بیشتر مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه هر کشوری که قدرتمند است خواسته‌های خود را به دیگران تحمیل می‌کند، ابراز داشت: امروز ما باید برای حفظ ارزش‌ها و اعتقادات خود به کشوری قدرتمند در دنیا تبدیل شویم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اینکه سه مؤلفه امنیت و قدرت دفاع بومی، علم و فناوری و اقتصاد برای تبدیل شدن به یک کشور قدرتمند نیاز است، ابراز داشت: ما با رسیدن به این مؤلفه‌ها می‌توانیم در برابر زورگویی هر کشور بیگانه بایستیم و از باورها و ارزش‌های اسلامی خود دفاع کنیم.

این مسئول به امنیت و قدرت دفاع بومی اشاره کرد و گفت: هر کشوری که این مؤلفه را ندارد ماهیت خود را در برابر زورگویان از دست داده و نمی‌تواند دفاع کند که این مطلب در تاریخ بارها تکرار شده و می‌توان از آن عبرت گرفت.

وی با اشاره به اینکه ستون علم، فناوری و تکنولوژی ستون دیگر رسیدن به قدرت در هر کشوری است، افزود: ما باید در عرصه علم خود را به‌‌روزتر کنیم تا بتوانیم حرفی برای گفتن در برابر مستکبران داشته باشیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: کشور ما با بهره‌گیری از علم و فناوری در عرصه اقتصادی می‌تواند به موفقیت‌های چشمگیری از جمله خودکفایی برسد که تحقق این مهم موجب کاهش وابستگی به کشورهای بیگانه است.

انتهای پیام/77009/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول