اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمیرم تاکید کرد

ضرورت مناسب‌سازی اماکن عمومی سمیرم

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمیرم گفت: به منظور تردد آسان و بهره‌مندی از حقوق شهروندی، مناسب‌سازی اماکن عمومی سمیرم برای معلولان ضرورت دارد.

ضرورت مناسب‌سازی اماکن عمومی سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، فرماندار سمیرم صبح امروز در نخستین جلسه کمیته مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان در اداره بهزیستی سمیرم اظهار کرد: اماکنی که معلولان در آنجا تردد دارند باید به نحوی که قابل استفاده برای آنان باشد مناسب‌سازی شود.

حامد منیری با بیان اینکه استفاده از اماکن عمومی حق عموم شهروندان است، افزود: به همین منظور در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان باید اعتبار ویژه برای مناسب‌سازی معابر پیش‌بینی شود.

رئیس اداره بهزیستی سمیرم با اشاره به ثبت پرونده 74 معلول جسمی حرکتی ویلچرنشین در بهزیستی سمیرم گفت: 28 نابینا و 160 ناشنوا در شهر زندگی می‌کنند که موانع و مشکلات زیادی بر سر راهشان قرار دارد.

وی با اشاره اینکه وضعیت معابر عمومی سمیرم مناسب رفت و آمد معلولان نیست، ادامه داد: وقتی اداره‌ای راه ورود مناسب معلولان را ندارد معلولان را از خدمات‌دهی معلول کرده است و مناسب‌سازی و ایمن‌سازی معابر و اماکن عمومی را مسئولان می‌بایست یک وظیفه انسانی بدانند.

زهرا داودی تصریح کرد: با توجه به طرد شدن معلولان از جامعه و خانه‌نشینی آنها، اکنون شاهد این هستیم که مشکلات معلولان به طرف مشکلات اعصاب و روان رفته و مشکلی بر مشکل آنان و خانواده‌هایشان اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات بطور منظم شاهد افزایش پذیرش معلولان در جامعه و مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی باشیم تا معلولیت، دلیل محرومیت معلولان شهر ما نباشد.

به گزارش فارس، در این جلسه مصوب شد با همکاری راهنمایی و رانندگی و شهرداری سمیرم در معابر اطراف بهزیستی و بنیاد شهید که تردد معلولان بیشتر است تابلوهای ویژه معلولان نصب شود.

انتهای پیام/2301/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول