اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‏ها خبر داد

برنامه‏ریزی جذب 5 میلیون نفر «همیار طبیعت» در منابع طبیعی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری از برنامه‏ریزی برای جذب و به‏کارگیری پنج میلیون نفر «همیار طبیعت» در کشور خبر داد.

برنامه‏ریزی جذب 5 میلیون نفر «همیار طبیعت» در منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از منابع طبیعی سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمصطفی طباطبایی‏نژاد امروز در سمنان افزود: حفظ و نگهداری منابع طبیعی باید به مردم واگذار شود و در اجرای این سیاست، در دو سال آینده، پنج میلیون نفر همیار طبیعت در کشور جذب و ساماندهی می‏شوند.

وی مردم را بهترین حافظان طبیعت خواند و گفت: همیاران طبیعت از بین قشرهای مردم اعم از روحانیان، دانشجویان و ... جذب و از آنها برای نگهداری و صیانت از عرصه‏های طبیعی استفاده می‏شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری، نگهداری درخت را مهم‏تر از غرس آن دانست و گفت: یکی از رؤسای جمهور قبلی پس از یک سال غرس درخت به صورت نمادین ماموری برای مشخص کردن وضع نهال غرس شده فرستاد که مشخص شد آن درخت خشک شده است.

طباطبایی‏نژاد با تقدیر از دقت وی گفت: رئیس جمهوری وقت گفت شما درختی را که به صورت سمبلیک کاشته‏اید، نمی‏توانید حفظ کنید، چگونه درخت‏کاری می‏کنید.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته منابع طبیعی گفت: دومین روز از این هفته به نام روز آموزه‏های دینی و سنت‏های الهی نامگذاری شده است که به این مناسبت، برنامه‏هایی با حضور روحانیان در عرصه‏های طبیعی برگزار می‏شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در این برنامه، ضمن قرائت زیارت عاشورا و مدد گرفتن از امام حسین (ع)، درخت‏کاری نیز در عرصه صورت می‏گیرد.

طباطبایی‏نژاد گفت: درخت به اندازه کافی برای توزیع بین مردم و نمازگزاران جمعه تامین شده و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول