اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان عنوان کرد

اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشاورزی در کردستان

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان از اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبارات به توسعه بخش کشاورزی استان در طول سه سال اخیر در استان خبر داد.

اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، از اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبارات به توسعه بخش کشاورزی در طول سه سال اخیر  از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد استان در بخش کشاورزی این بخش به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تامین غذای مردم و امنیت تامین غذا در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در زمینه اقتصاد کشاورزی که بخش عمده از جمعیت ما را در بر می‌گیرد و طرح کشت‌های گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون کشاورزی در نقاط غیر روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با بیان اینکه در توسعه روستاها باید تمام فعالیت‌ها با هم پیش برود، گفت: ماندگاری جمعیت در روستاها نقش بسزایی در توسعه کشاورزی دارد.

به گفته ازهاری، در گذشته بیش از 75 درصد از جمعیت ما در روستاها و 25 درصد در شهرها بودند، ولی در حال حاضر بر اساس آمارها تنها 40 درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

وی با بیان اینکه در کنار این مهم جمعیت شهری نیز رشد فزاینده‌ای داشته است، گفت: اقدامات خوبی در بحث توسعه روستایی به ویژه در زمینه ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای، امکانات خدماتی و غیره در روستاهای استان صورت گرفته که نقش مهمی در ماندگاری روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها به سمت شهرها داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان افزود: اجرای طرح‌های هادی از دیگر اقدامات خوبی است که در بحث توسعه روستاها در استان صورت گرفته، اما اینکه در زمینه نگهداشت و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به سمت شهرها توفیقات چندانی حاصل نشده است جای سوال دارد که باید در ابعاد مختلف مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد.

ازهاری با بیان اینکه تحقق اهداف در این بخش نیازمند کار دسته جمعی و تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها و اداراتی است که در زمینه توسعه و خدمات روستایی فعالیت می‌کنند، گفت: اگر تمام دستگاه با یک برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ در این راستا گام بردارند نتایج مطلوب‌تری به دست خواهیم آورد.

وی افزود: با توجه به افزایش بهره‌وری و قیمت تمام شده هر مترمکعب آب به عنوان یک سرمایه ملی باید به سمت محصولاتی برویم که مصرف آب کمتری دارند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان در پایان خاطرنشان کرد: با تغییر روش‌های کشت و بکارگیری روش‌های نوین مصرف آب را در استان الگوسازی کرده و مانع هدر رفت این سرمایه ملی در بخش‌های مختلف شویم.

انتهای پیام/79002/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول