اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد آمل خبر داد

افتتاح دومین نگارخانه شهر آمل به نام هنرمند فقید مازندرانی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: نگارخانه زنده‌یاد استاد محمد نائیج در مجتمع ارشاد آمل گشایش یافت.

افتتاح دومین نگارخانه شهر آمل به نام هنرمند فقید مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد محمدی عصر امروز در مراسم گشایش این نگارخانه با اشاره به جایگاه فرهنگ و هنر در تاریخ کهن شهر آمل تصریح کرد: آمل شهر بزرگان و دیار علما و فرهنگ‌دوستان است.

وی با تاکید بر اینکه آمل در دوره معاصر نیز از هنرمندان مطرح و صاحب‌نام کشوری بهره برده است، تصریح کرد: استاد محمد ناییج تذهیب کار برجسته کشوری از شهرستان آمل بود که پس از تحمل درد و رنج در آبان ماه 91 دار فانی را وداع گفت.

محمدی با بیان اینکه نگارخانه زنده‌یاد استاد محمد ناییج آملی همزمان با برپایی نمایشگاه گروهی هنرمندان آملی به بهره‌برداری رسیده است، بیان داشت: در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی این اداره با حضور همسر، فرزند، مادر و خانواده این هنرمند نگارخانه‌ای به نام ایشان افتتاح شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به اینکه این نگارخانه به دلیل ارزش و جایگاه ویژه این هنرمند زنده‌یاد در طبقه همکف مجتمع فرهنگی به نام ایشان نامگذاری شده است، گفت: برای افتتاح این نگارخانه بیش از 70 اثر هنری اعم از خوشنویسی، تذهیب و طراحی از هنرمندان آملی تهیه و در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گفت.

محمدی اذعان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند به مدت سه روز از این نمایشگاه دیدن کنند.

این مسئول در پایان یادآور شد: مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل نیز در ماه‌های اخیر بازسازی شده و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

انتهای‌پیام/86011/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول