اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم تأکید کرد

ضرورت همراهی دولت و مجلس در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی

امام جمعه قم با تأکید بر همراهی مجلس و دولت در راستای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی گفت: آمریکایی‌ها مخالف پیشرفت ایران بوده‌اند و هیچگاه ایران از آمریکا خیری ندیده است.

ضرورت همراهی دولت و مجلس در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان کرد: باید در امور دینی بر اساس دستورات خداوند عمل کرد و در این مسیر افراط و تفریط نباید صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت شناخت سنت‌ها بیان کرد: ممکن است که در تاریخ برخی سنت‌ها تحریف شده باشند و ما باید به سنت‌هایی توجه کنیم که از سوی پیامبر و ائمه اطهار مورد توجه قرار گرفته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام سنت‌های نیکو مورد توجه قرار دارد تاکید کرد: حرکت در مسیر سنت ائمه اطهار(ع) حرکت در مسیر قرب الی الله است و باید انسان در این مسیر گام بردارد.

وی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) به مالک اشتر بیان کرد: امام علی(ع) خطاب به مالک می‌فرمایند «آداب خوب مردم را بر هم نزن و سعی کن سنت‌های نیکو را احیا کنی».

سعیدی با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام از سنت‌های نیکو استقبال می‌کردند بیان داشت: احسان و نیکوکاری از سنت‌های پسندیده است و روزی نیز به این نام، نام‌گذاری شده است و باید این روز مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفته و هر کس شادی‌های خود را با دیگران تقسیم کند.

وی با اشاره به برخی از سنت‌های نادرست بیان کرد: بدحجابی در جامعه ناشی از دوره رضاخان بوده و از سوی دیگر چهارشنبه سوری نیز از دیگر سنت‌های بد و نادرست به شمار می‌رود.

امام جمعه قم تاکید کرد: باید نسبت به سنت‌های اصیل آگاهی لازم را داشته باشیم و لازم نیست که سنت‌های نیک و پسندیده حتما به صورت مستقیم مورد توجه قرار گرفته باشد.

وی با تاکید مجدد بر ضرورت رعایت تقوای الهی بیان کرد: در روایات آمده است امام زمان(عج) از شیعیانی که تقوا را رعایت نکرده و مرتکب گناه می‌شوند فاصله می‌گیرند چرا که اینها صادقانه امام خود را طلب نمی‌کنند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماجرای تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی بیان داشت: این روز در تاریخ ما مهم بوده و نشانه پیروی مردم از مرجعیت شیعه است و حکم میرزای شیرازی ستون‌های استعمار انگلیس را به لرزه انداخت.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب دشمنان نظام و اسلام برای جلوگیری از نفوذ مرجعیت اقدام به ترور شخصیتی ایشان کردند افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه اهداف دشمن درباره مرجعیت شیعه خنثی شد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه هدف مراجع تقلید سعادت مردم و جامعه است تاکید کرد: باید دولت و مردم قدردان این ذخایر ارزشمند باشند.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استقبال سران قوا تاکید کرد: امیدواریم که شاهد رونق اقتصادی در کشور بوده و با تکیه بر منابع درونی کشور و عزم ملی و بسیج همگانی اقتصادی مقاومتی در کشور پیاده سازی شود.

سعیدی ضرورت اعتماد به بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید در اقتصادی مقاومتی به مردم نگاه ویژه‌ای داشت و نباید به هیچ وجه در برابر غربی‌ها خودباخته بود.

وی ضرورت همراهی مجلس و دولت در راستای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: آمریکایی‌ها مخالف پیشرفت ایران بوده‌اند و هیچگاه ایران از آمریکا خیری ندیده است و پیشرفت‌های امروز کشور نیز ثمره قطع ارتباط با آمریکا است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات نیز بغض خود را نشان دادند اضافه کرد: باید با پیشرفت در همه عرصه‌ها در برابر غرب ایستادگی کرد و با پیشرفت می‌توان این سگ هار را رام کرد.

وی با اشاره به نظر رهبری و خوش بین نبودن معظم له به این مذاکرات تصریح کرد‌: این سخن رهبری بسیار مهم و کلیدی است و باید دولتمردان به این مسئله بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/2258/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول