اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

وظیفه حوزه پاسداری از مرزهای اعتقادی جامعه است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: وظیفه حوزه پاسداری از مرزهای اعتقادی جامعه است.

وظیفه حوزه پاسداری از مرزهای اعتقادی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در چهاردهمین اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه سفیران هدایت کشور که به مدت دو روز در مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ برگزار می‌شود، به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد و بیان داشت: ایشان می‌فرمایند «خداوند به هر کسی نعمتی را ارزانی کند، حق و تکلیفی را نیز در کنار آن قرار می‌دهد». بر اساس این حدیث انسان باید حق را مورد توجه قرار داده و در برابر نعمتی که حضرت حق به او ارزانی داشته، به وظیفه و تکلیف خود عمل کند.

وی با اشاره به اینکه امروز نعمت‌های ارزشمندی همچون انقلاب، حوزه علمیه و روحانیت وجود دارد، تاکید کرد: حوزه وظیفه دارد که از اعتقادات جامعه مرزبانی کرده و از دین مردم صیانت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه ضرورت اندیشیدن تمهیدات لازم برای تحقق این اهداف را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد:‌ باید در عرصه تربیت نسل جوان کشور حوزه و روحانیت به وظیفه و مسئولیت مهمی که بر دوش دارند، عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت وظیفه دارد از اعتقادات فرهنگی دینی در کشور پاسداری کند، اظهار کرد: حوزه در عرصه‌ فعالیت‌های علمی،‌ تبلیغی، آموزشی و پژوهشی آثار و برکات بسیار ارزشمندی داشته و نباید در این مسیر کسی با مطرح کردن فعالیت‌های وهابیت که با آموزش چند روایت و آیه لشکریانی را به عنوان طلبه به مناطق مختلف اعزام می‌کند، بخواهد این فعالیت‌ها را با اقدامات بسیار گسترده و عظیم حوزه مقایسه کند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: فعالیت‌های حوزه بسیار عظیم و گسترده بوده و در عرصه پاسخگویی به نیازهای خرد و کلان جامعه دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت مدارس سفیران هدایت و پاسخگویی این مدارس به بخشی از نیازهای ضروری حوزه بیان کرد: مدیران مدارس علمیه سفیران هدایت زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند و باید قدردان آنها بود و فعالیت‌ها و خدمات ایشان را ستود.

حسینی بوشهری با اشاره به برخی از مطالب مطرح شده از سوی مدیران مدارس علمیه سفیران هدایت بیان کرد: در خصوص تغییر کتب درسی، این اقدام کار ساده‌ای نیست و در خصوص مدارس سفیران هدایت نیز تیمی متشکل از کارشناسان نخبه حوزوی باید نسبت به ارزیابی کتب اقدام کنند که در این مسیر از پیشنهادات مدیران مدارس نیز بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/2258/ب40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول