اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

پیشرفت 9 درصدی آبرسانی به خلخال نگران‌کننده است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت 9 درصدی اجرای شبکه آبرسانی به شهر خلخال از طریق سد بفراجرد نگران‌کننده و بسیار تأسف‌بار است.

پیشرفت 9 درصدی آبرسانی به خلخال نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های در حال اجرای خلخال اظهار داشت: مسئولان شرکت آب منطقه‌ای با توجه به پیشرفت 86 درصدی سد گیوی و 65 درصدی سد بفراجرد باید نسبت به تکمیل این سدها و شبکه آبیاری و آبرسانی با جدیت بیشتر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان باید نسبت به تکمیل دو سد در حال احداث گیوی و بفراجرد و تکمیل مطالعات 9 سد دیگر در دست مطالعه جدیت بیشتری نشان دهند.

جعفری‌بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند که چرا در پر آب‌ترین حوزه آبی استان اقدامات شاخصی تاکنون انجام نشده و دو سد در حال احداث در این منطقه هم نسبت به سدهای دیگر در حال احداث استان پیشرفت کندتری داشته‌اند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: متولیان امر باید پاسخ دهند که چرا از 15 سد در حال بهره‌برداری استان سهم جنوب استان اردبیل صفر است در حالی که هفت رودخانه دائمی در منطقه بدون استفاده و بهره‌برداری کامل از منطقه خارج شده و هیچ تعجیلی در تکمیل سدهای در حال احداث یا مطالعات سدهای در حال در دست اقدام انجام نمی‌شود.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس بیان کرد: پیشرفت 86 درصد سد گیوی و 65 درصدی سد بفراجرد در حالی است که در زمینه شبکه آبیاری و زهکشی برای اجرای شبکه آبرسانی به شهر خلخال توجه جدی صورت نگرفته است.

وی پیشرفت 12.5 درصدی شبکه آبیاری و زهکشی گیوی و 9 درصدی آبرسانی به خلخال را نگران‌کننده توصیف کرد و ادامه داد: باید با در نظر گرفتن نظر مسئولان شرکت آب منطقه‌ای این کار انجام شده تا از منابع مختلف برای تأمین اعتبارات لازم برای اجرایی شدن پروژه‌ها استفاده شود.

جعفری‌بنه خلخال گفت:‌ هر چند با پیگیری‌های شبانه‌روزی از طریق سرمایه‌گذار و به روش بی.او.تی انتظار می‌رود شبکه آبرسانی به خلخال و تصفیه‌خانه آن در صورت جدیت مسئولان برطرف شود ولی نباید فراموش کرد که سدی با صرف بیش از 100 میلیارد تومان به مرحله آبگیری نزدیک می‌شود بدون اینکه احداث شبکه آبیاری و زهکشی انجام شده و عایدی برای مردم منطقه داشته باشد.

وی در ادامه افزود: باغدارانی که سالیان سال است به صورت سنتی از آب رودخانه استفاده می‌کنند، تمایل دارند از آب پشت سد بهره‌مند شوند تا میزان تولیدشان افزایش پیدا کند.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: نباید بیشتر وقت یک نماینده صرف جبران کم کاری مسئولان اجرایی شود هر چند که پیگیری‌های شبانه‌روزی، جذب اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها را وظیفه خود می‌دانیم و مسئولان اجرایی باید به یاد داشته باشند که منابع مختلفی در کشور برای جذب اعتبارات لازم و تسریع در عملیات اجرایی شبکه پایاب سد کوثر وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام/62001/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول