اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرحوزه علمیه بوشهر خبر داد

افتتاح مدرسه علمیه کنگان با حضور هیئتی از دفتر مقام معظم رهبری

مدیرحوزه علمیه استان بوشهر گفت: مدرسه علمیه علی بن‌ابیطالب (ع) به‌زودی با حضور هیئتی از دفتر مقام معظم رهبری در کنگان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح مدرسه علمیه کنگان با حضور هیئتی از دفتر مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام رضا خدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه از سال 89 راه‌اندازی شده و تاکنون توانسته اقدامات شایانی را در جهت توسعه و پیشرفت مدارس حوزه علمیه در استان ایفا کند.

وی از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت حوزه استان به انجام فعالیت‌های سخت افزاری اشاره و اضافه کرد: از زمان تاسیس مدیریت حوزه علمیه در استان از لحاظ نرم افزاری و به ویژه سخت افزاری کارهای خوبی صورت گرفته است.

خدری ادامه داد: از جمله اقدامات سخت افزاری صورت گرفته می‌توان به افتتاح فاز اول حوزه علمیه چهارده معصوم (ع)برازجان و حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه برازجان در زمینی به مساحت 16هزار مترمربع ساخته خواهد شد، اضافه کرد: ساختمان قدیمی حوزه علمیه برازجان ساختمانی محقر و استیجاری بود که با افتتاح تمام فازهای ساختمان جدید، این حوزه دارای فضای خوابگاهی،استادسرا و همچنین یک مسجد خواهد شد.

این مسئول مذهبی تصریح کرد: مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان که بودجه آن از محل مصوبات سفر رهبر انقلاب به عسلویه تامین شده بود به زودی با حضور هیئتی از دفتر رهبری به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرحوزه علمیه استان بوشهر اضافه کرد: ساخت مدرسه علمیه خورموج نیزاز جمله اقدامات سخت افزاری صورت گرفته است که ساختمان آن افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

خدری با اشاره به مدارس بلند مدت در استان بوشهر گفت: هفت مدرسه علمیه در استان فعالیت می‌کنند که پنج مدرسه علمیه امام خمینی (ره)بوشهر،14معصوم(ع)برازجان، پیامبراعظم (ص) خورموج، علی بن ابی طالب (ع)کنگان، مهدی موعود(عج)دیر به عنوان  مدرسه‌های بلند مدت استان محسوب می‌شوند و دو مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) برازجان و المهدی (عج)خورموج به عنوان سفیران هدایت کوتاه مدت فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه امام صادق (ع) گناوه نیز مراحل صدور مجوز خود را طی می‌کند و با صادر شدن مجوز، ساخت این مدرسه به زودی شروع خواهد شد.

انتهای پیام/66006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول