اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره شعر نماز و نیایش گلستان:

جشنواره شعر نماز و نیایش نگاه متعهدانه و هنرمندانه به مقوله نماز دارد

دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی شعر نماز و نیایش گلستان از اهداف برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر نماز و نیایش را نگاه متعهدانه و هنرمندانه به مقوله نماز و نیایش برشمرد.

جشنواره شعر نماز و نیایش نگاه متعهدانه و هنرمندانه به مقوله نماز دارد

غلامرضا حقیقی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: هنرمندان متعهد در این زمینه رسالت بسیار سنگین دارند زیرا از دریچه نماز انسان‌ها را به سوی خوشبختی واقعی که همان رسیدن به رضوان الهی است هدایت می‌کنند. ‬

وی از اصحاب فکر، اندیشه، فرهنگ، هنر و ادب خواست نگاه هنرمندانه و متعهدانه به امر مقدس نماز و نیایش داشته باشند تا انسان‌های متعبد و متعهد پرورش یابند و بیاموزند که نماز زیباترین راه وصول به معبود است.‬

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر فجر با موضوع نماز و نیایش خاطرنشان کرد: 169 اثر از 152 شاعر و نویسنده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. 

حقیقی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره از یک ماه گذشته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان آغاز به کار کرد و پیرو آن فراخوان ارسال آثار نیز به تمامی ادارات استان و ادارات فرهنگی شهرستان‏‌ها ارسال شد.

به گفته وی، برای برگزاری بهتر جشنواره دو جلسه با ادارات فرهنگی استان گلستان از جمله ستاد اقامه نماز و چند جلسه هم با داوران جشنواره برگزار شد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی شعر نماز و نیایش گلستان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان گلستان همکاری ویژه‌‏ای در برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر نماز و نیایش داشته است، تصریح کرد: طبق توافق به عمل آمده با این ستاد مقرر شد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در قالب یک کتاب منتشر شوند.

حقیقی با بیان اینکه علیرضا غزوه مدیر کل مرکز آفرینش‌‏های ادبی حوزه هنری و شاعر برجسته و متعهد کشور، مهمان ویژه این جشنواره است، اضافه کرد: در نتیجه بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه، 16 اثر به عنوان آثار برتر شناخته شدند که در مراسم اختتامیه از صاحبان این آثار تجلیل می‏‌شود.

وی اهداف برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر نماز و نیایش گلستان را نگاه متعهدانه و هنرمندانه به مقوله نماز و نیایش، اشاعه و گسترش این فریضه مقدس بین نسل جوان و تولید و انتشار آثار فاخر ادبی و دینی برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان موضوعات این جشنواره را تعالی روح و روان، نماز و نیایش، حضور کبریایی ذات اقدس الهی از آیینه نماز و نیایش، ولایتمداری و نماز، نماز و نیایش، رستاخیز و معنویت و آرامش، نماز و نیایش عنوان کرد.

انتهای پیام/83003/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول