اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان خبر داد

تولید حشره‌کش بدون سم در شرکت دانش‌بنیان

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان از تولید محصول جدید و منحصر به‌فرد حشره‌کش‌های بیولوژیک غیرسمی در این شرکت خبر داد و گفت: غیرسمی بودن این حشره‌کش در وزارت بهداشت محرز شده است.

تولید حشره‌کش بدون سم در شرکت دانش‌بنیان

حسین خاتمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکت دانش بنیان در سال 88 از طرف معاون فناوری رئیس جمهور شناخته شد.

وی از یک تولید منحصر به‌فرد در شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: حشره‌کش بیولوژیک که غیرسمی است توسط شرکت دانش‌بنیان تولید و در وزارت بهداشت مورد آزمایش قرار گرفت و غیررسمی بودن آن محرز شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت کیمیاشیمی سهند، ادامه داد: بر اساس آزمایش‌هایی که انجام شده است این حشره‌کش بدون اینکه اثر مسمومیت داشته باشد حشره را از بین می‌برد.

وی با تصریح بر اینکه این حشره‌کش در مرحله تست است، یادآور شد: حشره‌کش بدون سم حدود پنج ماه پیش به وزارت بهداشت داده شد و این روزها در انتظار دریافت گواهی عدم سمیت حشره‌کش و مجوز تولید است.

خاتمی درباره تولید این محصول منحصر‌به فرد خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌بنیان تهران با پژوهشگاه بیوتکنولوژی قرارداد همکاری در زمینه تولید حشره‌کش بدوم سم دارد که اقدام‌های اولیه تست آن در حال انجام است.

وی یادآور شد: قرار است مجوز تولید حشره‌کش بدون سم در پژوهشگاه بیوتکنولوژی تهران تولید و وارد بازار مصرف شود. 

*سو‌استفاده فردی از اختراع شرکت دانش‌بنیان در انزلی

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان درباره ادعای فردی در انزلی که مدعی بود مخترع نخستین ماده پاک‌کننده طبیعی جهان به شماره ثبت 63388 از این شرکت است، یادآور شد:  این ادعا کذب محض است.

وی اضافه کرد: شرکت کیمیا شیمی سهند به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان دارای اختراعات متعددی است که برخی از آنها مانند پاک کننده ال سی‌دی، شوینده چند منظوره و شوینده‌های مختلف مایع لباس که همگی از مواد طبیعی با کمک دانش نانو تهیه شده‌اند در بازار با برند مهرتاش به فروش می‌رسد.

خاتمی گفت: شماره ثبت اختراع مواد شوینده شیشه به نام شرکت مذکور و سه نفر از مدیران این شرکت است.

وی با تأکید بر اینکه محصولات مذکور علاوه بر ثبت اختراع دارای مجوز استاندارد ایران است، متذکر شد: این شرکت درباره محصول مذکور موفق به اخذ تاییدیه ستاد نانو شده است. 

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول