اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قم خبر داد

افزایش سرانه فضای سبز شهری در قم

معاون خدمات شهری و حوزه امور مناطق شهرداری قم از افزایش سرانه فضای سبز شهری از 14.28 به 16 مترمربع خبر داد.

افزایش سرانه فضای سبز شهری در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم یکشنبه شب در پنجاه و دومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سال 92 حوزه معاونت خدمات شهری و حوزه امور مناطق شهرداری قم پرداخت و اجرای الگوهای مهندسی سبز در راستای توسعه و بهبود فضاهای سبز شهری متناسب با اقلیم و شرایط جوی قم را از جمله این فعالیت‌ها ذکر کرد و گفت: در همین راستا سرانه فضای سبز شهری از 14.28 به 16 مترمربع افزایش داشته است.

وی از افزایش تعداد بوستان‌های قم از 190 بوستان به 238 بوستان در سطح مناطق هشتگانه خبر داد و اجرای الگوهای علمی در راستای جمع‌آوری و انتقال پسماند‌های شهری با دو رویکرد تفکیک در مبدا و تفکیک در مقصد را از دیگر اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری قم در سال‌جاری برشمرد و گفت: در همین راستا ساخت نخستین کارخانه تفکیک در مقصد در سایت البرز با سرمایه‌ای بالغ بر 10 میلیارد تومان و با محوریت سازمان مدیریت پسماند انجام شده است.

معاون خدمات شهری و حوزه امور مناطق کسب رضایت حداکثری زائرین و شهروندان در تمام مناسبت‌ها و مراسم مذهبی و ملی را از دیگر رویکردهای شهرداری قم ذکر کرد و گفت: رویکرد دانش‌محوری و مردم‌مداری در تمام فرایند‌های حوزه معاونت خدمات شهری، مهندسی مجدد فرایند‌ها در راستای ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات و بهبود سیما و منظر شهری از جمله محورهای مورد توجه این معاونت در سال 92 بوده است.

وی افزایش ضریب ایمنی شهر از طریق افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی را از دیگر محورهای مورد توجه سال‌جاری برشمرد و گفت: در این راستا ایستگاه‌های آتش‌نشانی از 12 به 14 ایستگاه رسید و 10 ایستگاه هم در حال ساخت است.

اصفهانیان‌مقدم همچنین از خرید بیش از 4 میلیارد تومان تجهیزات حفاظت فردی مورد نیاز پرسنل گروه‌های عملیاتی و آتش‌نشانان و 26 دستگاه ماشین‌آلات نیمه سبک آتش‌نشانی خبر داد.

انتهای پیام/78010/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول