اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی

33 طرح جامع امامزادگان خراسان جنوبی در حال اجراست

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اجرای 33 طرح جامع امامزادگان خراسان جنوبی خبر داد.

33 طرح جامع امامزادگان خراسان جنوبی در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: تهیه  طرح جامع  با داشتن ضمانت اجرایی مناسب می‌تواند فرایند عمرانی بقاع متبرکه را به سامان رسانده و از هر گونه طراحی و ساخت و ساز غیر اصولی و سلیقه‌ای که علاوه بر افزایش هزینه‌ها موجب هدر رفتن منابع ملی نیز است جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز با درک این واقعیت، مستند به مفاد سند راهبردی خود مصمم است گام‌های مهم و اثر بخشی را در تهیه طرح‌های عمرانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بر دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هدف از تهیه طرح جامع از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه را  تحقق بخشیدن به سند راهبردی و اهداف ابلاغی و کلی سازمان، ایجاد وحدت رویه در تهیه طرح‌های جامع و تأیید طرح‌های پروژه‌های عمرانی، ایجاد سیستم پاسخگو در مواجهه با نواقص احتمالی در مراحل مختلف طراحی و ساماندهی و ایجاد بانک اطلاعاتی طرح‌های جامع و نقشه‌های فاز یک دو، کاهش هزینه، زمان و ارتقاء کیفیت در طراحی پروژه‌ها با توجه به اصول و ضوابط و معیارهای فنی، حذف فعالیت‌های غیرضروری و موازی و سلیقه‌ای در طراحی پروژه‌های عمرانی، اولویت بندی در طراحی نقشه‌های فاز یک و دو و اجرای پروژه‌های عمرانی عنوان کرد.

گرایلی خاطر نشان کرد: برای تهیه طرح جامع اقداماتی باید از سوی هیات امناء محترم بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها انجام پذیرد و طرح‌های عمرانی برای تصویب به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارسال شود.

وی ادامه داد: طرح‌های جامع امامزاده شاه سلیمان علی(ع) خوسف، آستان امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، آستان امامزاده بی بی زینب خاتون(س) سربیشه، آستان امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) فردوس و آستان امامزاده سیدعلی(ع) نهبندان از جمله طرح‌های در دست اقدام هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح جامع دارای 6 بخش و 16 آیتم می‌‌باشد که بخش نخست فضای زیارت است که شامل گنبد خانه، شبستان آقایان، شبستان بانوان، کفشداری برادران و خواهران، اتاق صوت، انبار، وضوخانه روباز، گلدسته و ضریح است.

گرایلی اذعان داشت: بخش صحن و سرای طرح شامل  فضای سبز، آبنما صحن فراغتی، صحن زیارت، گلدسته، اطلاعات و نگهبانی است.

وی بخش سوم طرح جامع را فضای خدماتی و پذیرایی را شامل سالن پذیرایی،فضای سنتی، آشپزخانه، انبار مواد غذایی، سردخانه، شستشوی ظروف، انبار ظروف،سلف سرویس غذاخوری، پذیرش، بوفه و واحدهای تجاری ذکر کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: فضای اقامتی شامل اقامت جمعی، سوئیت اقامتی، لابی، راهرو، تراس، انبار و فضای تفریحی  بخش چهارم طرح جامع و بخش پنج طرح جامع شامل اتاق کنترل و پذیرش، سمعی و بصری و نمایش فیلم، مخزن فیلم، کلاس‌های آموزشی، سالن کتابخانه، اتاق مجلات و نشریات، پذیرش و امانات، مخزن کتاب، مدیریت فرهنگی و پایگاه بسیج، سالن نمایش و اجتماعات، فضای نمایشگاهی، آرشیو و انبار در قالب فضای فرهنگی قرآنی است.

گرایلی بیان کرد: بخش 6 شامل احداث پارکینگ طبقاتی و روباز است.

وی گفت: در حال حاضر برای اجرای کل طرح جامع به صورت میانگین چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: 40 امامزاده در حال ساخت و ساز است که 33 امامزاده و بقعه متبرکه دارای طرح جامع و مابقی دارای طرح تیپ هستند که خود اداره کل آن را تایید و به اجرا در می‌آورد و نیازی به تایید سازمان مرکزی نیست.

انتهای پیام/22482/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول