اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد

تحقق طرح تفصیلی شهر تبریز در گرو افزایش 6 برابری سرانه فضای سبز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تحقق طرح تفصیلی شهر تبریز در گرو افزایش 6 برابری سرانه فضای سبز تبریز است.

تحقق طرح تفصیلی شهر تبریز در گرو افزایش 6 برابری سرانه فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، فریدون بابایی‌اقدام، به اهمیت فضای سبز شهری اشاره کرد و افزود: فضای سبز شهرها بیشتر با معیار عملکرد اجتماعی و اکولوژیکی قابل سنجش است؛ بنابراین پارک‌ها بایستی در محل‌هایی احداث شود که زندگی در آنها موج می‌زند.

وی با اشاره به اینکه استاندارد معینی برای میزان فضای سبز در شهرها وجود ندارد، افزود: نسبت به مشخصه‌های هر شهر، فضاهای سبز استانداردی تعریف می‌شود و این مقدار حتی از 7 مترمربع تا 25 مترمربع متغیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه ارائه آمار دقیق سرانه فضای سبز تبریز، از معضلات مربوط به آمار مدیریت شهری است، تاثیر فضای سبز را در مقوله‌هایی چون زیباسازی، تاثیرات دمایی، تولید اکسیژن و پدیده‌های اکولوژیکی، تعیین کننده دانست و افزود: این سرانه، با حذف برخی معیارها گاه حتی به کمتر از 6 مترمربع برای هر نفر نیز می‌رسد.

بابایی اقدم ادامه داد: تحقق طرح تفصیلی شهر تبریز نیازمند افزایش 6 برابری میزان سرانه فضای سبز نسبت به وضعیت فعلی است.

وی در عین حال ارائه تعریف روشنی از فضای سبز را خواستار شد و افزود: افزایش منابع برای ایجاد و بسترسازی فضاهای سبز، تجدیدنظر در رویه کمیسیون ماده 5، تفاوت قائل شدن بین فضای سبز با سطوح سبز، احساس مسئولیت در جهت حفاظت و نگهداری فضای سبز شهر تبریز و تجدیدنظر در برخی تصمیمات گرفته شده شرایط تحقق طرح جامع توسعه فضای سبز در شهر تبریز را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/60001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول