اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی:

750 امدادگر هلال‌احمر خراسان رضوی در طرح نوروزی خدمت می‌کنند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی تعداد امدادگران طرح نوروزی در استان را 750 نفر عنوان کرد و گفت: در ایام نوروز 44 دستگاه آمبولانس، 20 دستگاه خودروی نجات و 38 پایگاه امداد و نجات در خدمت مسافران خراسان رضوی خواهند بود.

750 امدادگر هلال‌احمر خراسان رضوی در طرح نوروزی خدمت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمجتبی احمدی ظهر امروز در نشست خبری استقبال از نوروز که در محل این سازمان برگزار شد، با گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: نوروز در فرهنگ ایرانی اسلامی کشور تبلور امید و تلاش برای بهورزی انسان‌ها و استدعا برای کسب بهترین احوال در هنگامه تغییر حال طبیعت است.

وی ادامه داد: نوروز جمعیت هلال‌احمر زمانی است که همه انسان‌ها با آگاهی و آمادگی در حوادث طبیعی و غیر‌طبیعی بتوانند امدادگر خود و دیگر انسان‌ها باشند.

احمدی افزود: جمعیت هلال‌احمر به عنوان نهاد مردمی امدادرسان که رسالت همیشگی‌اش تلاش و خدمت برای تعالی بشر است اقدامات و آمادگی لازم را در راستای مقابله با حوادث و سوانح صورت می‌دهد.

وی با اشاره به اهداف طرح امداد نجات نوروزی سال 93 تصریح کرد: کاهش تعداد کشته شده‌ها از نظر شدت وقوع حوادث و مصدومان تصادفات بین‌شهری، افزایش آمادگی برای ارائه مطلوب‌ترین و سریع‌ترین عملیات پاسخگویی به درراه‌ماندگان و آسیب‌دیدگان تصادفات جاده‌ای در ایام نوروزی از جمله اهداف این طرح است.

این مسئول با اشاره به ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری برای مردم ایران به ویژه مسافران و زائران مرقد امام رضا (ع) در طول سفر با حضور نیروهای امدادی خاطرنشان کرد: همچنین ارتقای سطح آگاهی و آمادگی عمومی در زمینه برخورد با حوادث و سوانح احتمالی با اطلاع‌رسانی مناسب و مؤثر و ارائه بسته‌های آموزشی نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

احمدی بهره‌برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیات بالقوه و بالفعل پایگاه‌ها به منظور ارائه خدمات امداد و نجات در طول اجرای طرح را از جمله اهداف طرح امداد و نجات نوروزی در سال 93 عنوان کرد و ادامه داد: افزایش تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در مدت اجرای طرح برای ارائه خدمات؛ همچنین معرفی هر چه بهتر خدمات بشردوستانه و نمایش توان بالا به مردم در کاهش مدت زمان رسیدن به صحنه حادثه از جمله این اهداف است.

وی با بیان اینکه شعار امسال برای این طرح «بی‌گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم» است، تصریح کرد: طرح امداد و نجات نوروزی از 27 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه اجرا می‌شود و ماموریت ما در این طرح آگاهی و تغییر نگرش زائران برای کاهش رفتارهای پرخطر مسافران است.

احمدی در خصوص سایر برنامه‌های نوروزی امداد و نجات هلال‌احمر استان خاطرنشان کرد: جمعیت جوانان هلال‌احمر با رویکرد افزایش ایمنی سفر و تأکید بر کاهش تلفات در چادرهای امداد به مسافران بین‌راهی خدمات‌رسانی می‌کند؛ همچنین در این چادرها کنترل فشار خون‌، قند خون و ... انجام خواهد شد.

وی تعداد امدادگران طرح نوروزی را 750 نفر در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 44 دستگاه آمبولانس، 20 دستگاه خودروی نجات و 38 پایگاه امداد و نجات در قالب 22 پایگاه ثابت، 14 پایگاه موقت و دو پایگاه سیار در خدمت مسافران استان خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی ادامه داد: 33 پست امداد در استان وجود دارد که هشت پست به دلیل موقعیت خاص به طور 24 ساعته به زائران ارائه خدمات می‌کند؛ همچنین به منظور توسعه فرهنگ نماز و رفع خستگی مسافران 13 خیمه نماز در کنار این پایگاه‌ها برپا می‌شود و 14 پست دوستدار کودکان در کنار پایگاه‌ جوانان ایجاد می‌شود تا نگاه افزایش ایمنی به سفر را به شاخص مدنظر نزدیک‌تر کنیم.

وی اجرای 10 طرح بشردوستانه با رویکرد توسعه فعالیت‌های فرهنگی را در میان مردم از دیگر برنامه‌های این جمعیت دانست و افزود: این طرح‌ها با رویکرد مدیریت نگاه جوانان و کاهش سوانح جامعه توسط یک‌هزار و 326 جوان داوطلب انجام خواهد شد.

احمدی طرح ملی فرشتگان رحمت با رویکرد همدردی و همدلی با افراد نیازمند را از دیگر طرح‌های این جمعیت برشمرد و اظهار کرد: این اقدام توسط یک‌هزار و 100 حامی داوطلب مردمی انجام خواهد گرفت؛ در این طرح از 25 اسفندماه 6 هزار و 500 سبد غذایی در بین خانوارهای نیازمند به ویژه زنان سرپرست خانوار توزیع خواهد شد و هزینه این طرح 654 میلیون تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مروجین سلامت با همکاری نیروی انتظامی در سراسر استان در چهارشنبه آخر سال اضافه کرد: هدف این طرح آگاهی شهروندان و پیشگیری از حادثه و خسارت است که در آن 33 چادر با 75 نیروی داوطلب در شب چهارشنبه آخر سال در مناطق پرخطر سراسر استان مستقر خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی اظهار کرد: میانگین زمان رسیدن نیروهای امداد هلال‌احمر در جاده‌ها کمتر از 12 دقیقه است؛ در صورت عدم اطلاع‌رسانی به موقع حادثه این زمان متغیر خواهد بود.

احمدی بودجه سال 92 جمعیت هلال‌احمر را 12 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد که از این میان تنها 43 درصد آن تاکنون تخصیص یافته است.

وی عدم وجود شعبه‌های امداد و نجات هلال‌احمر را از مشکلات شهرهای جدید استان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر در 13 شهرستان جدید حضور عملیاتی نداریم؛ امکان احداث شعبه در شهرستان‌هایی وجود دارد که 75 کیلومتر با شهرستان‌های مجاور فاصله داشته باشد.

احمدی اضافه کرد: شعبه امداد بردسکن در هفته جاری ایجاد شده است و بعد از تعطیلات نوروزی نیز شعبه امداد فریمان احداث خواهد شد‌.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی نیز با اشاره به وقوع 184 مورد حادثه در طرح 20 روزه نوروز 91 گفت: در نوروز 92 این رقم به 179 حادثه رسید که این میزان نشان‌دهنده کاهش 3 درصدی حوادث بوده است.

محمد قاسمی محورهای سبزوار، تربت، قوچان و مشهد را دارای بیشترین واژگونی خودرو در سطح استان در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول