اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تلاوت آیات ۱ تا ۵۴ سوره مبارکه «طه» با صدای «محمدصدیق منشاوی»

مرحوم استاد «محمد صدیق منشاوی» از اساتید صاحب سبک تلاوت است که در طول عمر کوتاهش تلاوت‌های ماندگاری از خود به جای گذاشت.

تلاوت آیات ۱ تا ۵۴ سوره مبارکه «طه» با صدای «محمدصدیق منشاوی»

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس مرحوم «محمدصدیق منشاوی» قاری سرشناس مصری و یکی از اساتید صاحب سبک تلاوت قرآن کریم است.

20 ژانویه 1920 میلادی در شهر منشأ در استان سوهاج از منطقه صعید مصر پسری به دنیا آمد و پدر وی او را محمد نام نهاد. پدر محمد از شیوخ روستا و قاری قرآن بود و محمد هم به تبعیت از پدر پای به این عرصه گذاشت.

 

 

منشاوی نخستین قاری مصری است که رادیو این کشور تجهیزات خود را برای ضبط تلاوت او به محل تلاوت منتقل کرد، زیرا پدرش هیچ‌گاه دعوت رادیو را نپذیرفت و محمد برای تلاوت در رادیو امتحان نداد، البته سال‌ها بعد محمد با توصیه برخی از اساتید در رادیو مصر حاضر شد اما پدرش گفت: برای خاندان منشاوی حضور محمد در رادیو کافی است.

وی در 9 سالگی علوم و فنون قرائت قرآن را فراگرفت و با ورود به رادیوی مصر شهرت او خیلی زود گسترش یافت. سبک خاص تلاوت، صوت زیبا، لحن گرم و حزین و تلفظ صحیح و بیان قوی کلمات از خصوصیات تلاوت این قاری نامدار مصری بود.

منشاوی در طول عمر کوتاهش به کشورهای محدودی سفر کرد، اما تلاوت‌های ماندگاری از خود برجای گذاشت و این تلاوت‌ها هنوز از رادیو قرآن کشورمان و رسانه‌های بسیاری از کشورهای دیگر پخش می‌شود.

این استاد تلاوت قرآن کریم در سال 1966 در سن 49 سالگی بر اثر بیماری تصلب شرائین جان به جان آفرین تسلیم کرد، البته عبدالناصر پادشاه وقت مصر به محض اطلاع از بیماری وی، دستور انتقال شیخ را به لندن صادر کرد، اما دست اجل مهلت نداد و شیخ درگذشت.

 

تلاوت آیات 1 تا 54 سوره مبارکه «طه» توسط مرحوم استاد «محمد‌صدیق منشاوی»

 

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول