اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد

اردبیل میزبان توریسم سلامت استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و زنجان

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: طبق جلسه‌ای که با مسئولان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و زنجان داشتیم قرار بر این شده است که استان اردبیل میزبان توریسم سلامت این 3 استان باشد.

اردبیل میزبان توریسم سلامت استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدباقر بهشتی صبح امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: گروه‌هایی اعم از دولتی و غیردولتی که به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند باعث ایجاد هزینه برای دولت هستند و منافعی که ما از سفر به دست می‌آوریم باید بیشتر از هزینه‌های انجام شده باشد تا بتوانیم این سفرها را مفید تلقی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با بیان اینکه هدف از بازدید از کشورهای دیگر انتقال دانش گردشگری است گفت: ما جزو 10 کشور پرجاذبه دنیا هستیم ولی متاسفانه درآمدمان از صنعت توریسم بسیار پایین است.

بهشتی تصریح کرد: طبق جلسه‌ای که با مسئولان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و زنجان داشتیم قرار بر این شده است که استان اردبیل میزبان توریسم سلامت هر چهار استان باشد و باید از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه معاون عمرانی استاندار اردبیل با بیان سخنانی گفت: باید بحث گردشگری و توانمندی‌های منطقه را احیا کنیم که در مقایسه ترکیه حتی 20 یا 30 درصد طبیعت ایران را ندارد.

میرکمال‌الدین میرجعفریان ادامه داد: ایران مخصوصا استان اردبیل جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد که در دنیا بی‌نظیر است و ما باید به این موضوع فکر کنیم که چرا نتوانستیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

این مسئول افزود: باید فضاهایی ایجاد کنیم که ماندگاری گردشگران بیشتر باشد و تلاش کنیم که این ماندگاری همه گیر شود و باید برای این کار همه زیرساخت‌ها را آماده کنیم تا گردشگران با رغبت بیشتری به استان سفر کنند و از سفر خود نیز راضی برگردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرجعفریان در پایان سخنان خود اذعان داشت: توسعه نامه‌هایی برای دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران مختلف در این بخش ابلاغ می‌شود تا بتوانیم از گردشگری یک درآمد پایدار برای استان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/62005/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول