اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

جمعیت بالای 15 سال ایلام با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با اجرای طرحی جمعیت بالای 15 سال ایلام با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.

جمعیت بالای 15 سال ایلام با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، راضی ناصری‌فر ظهر امروز در جمع شماری از پرسنل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: برنامه جامع سلامت روان یکی از برنامه‌های این معاونت بوده که به زودی در استان ایلام اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه جامع سلامت روان برنامه‌ای کشوری است که در سطح کلان جهت اجرای آن بین تمام  وزارتخانه‌ها تفاهم نامه منعقد شده است و به تبعیت از آن در استان ایلام با مشارکت تمام ادارات و ارگان‌ها اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای برنامه مذکور را اقدامات پیشگیرانه و درمانی ذکر کرد و اظهار داشت: با اجرای این برنامه به تمام افراد بالای 15 سال استان آموزش اقدامات پیشگیرانه در زمینه اختلالات روانپزشکی ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برای اجرای این برنامه برای تمام  دست‌اندرکاران سلامت روان در سطح دانشگاه علوم پزشکی کلاس‌های بازآموزی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای این برنامه تا پایان سال 94 ادامه دارد و علاوه بر دست‌اندرکاران سلامت روان برای تمامیه کارکنان ادارات و ارگان‌ها توسط مدرسین سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کلاس‌های آموزشی در زمینه نحوه پیشگیری از اختلالات روانپزشکی برگزار می‌شود.

ناصری‌فر با بیان اینکه این برنامه از اوایل سال 93 آغاز می‌شود و هم اکنون برنامه‌ریزی برای اجرای آن بعمل آمده است، پیش‌بینی کرد: این طرح نقش مثمرثمری در کاهش اختلالات روانپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت روان جامعه استان داشته باشد.

وی اظهار داشت: در راستای رسیدن به اهداف برنامه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم و امیدواریم با مشارکت فعالانه ادارات و ارگان‌ها و با توجه به برنامه‌های مدونی که در سطح حوزه معاونت بهداشتی تهیه شده است در پایان برنامه جمعیت بالای 15 سال استان با روش‌های مقابله با استرس و مهارت‌های زندگی آشنایی یافته و از اختلالات روانپزشکی و آسیب‌های اجتماعی کاسته شود.

انتهای پیام/2246/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول