اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس:

تأمین آب بخش کشاورزی روستاییان اعتباری در لایحه بودجه 93 ندارد‌

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی توسعه بخش کشاورزی کشور ردیف اعتباری برای تأمین آب بخش کشاورزی روستاییان در لایحه بودجه 93 در نظر نگرفت.

تأمین آب بخش کشاورزی روستاییان اعتباری در لایحه بودجه 93 ندارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در جلسه کمیسیون آب و خاک در شهرستان کوثر اظهار داشت: ما با دعوت از وزیر جهاد کشاورزی سئوالاتمان را مطرح می‌کنیم و بنده نیز این سئوال را طرح می‌کنم که چرا وزیر جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی توسعه بخش کشاورزی کشور ردیف اعتباری برای تأمین آب بخش کشاورزی روستاییان در لایحه بودجه 93 در نظر نگرفت؟

وی با اشاره به دعوت از وزیر جهاد کشاورزی جهت پاسخگویی به سؤالات برخی نمایندگان در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: در این جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد تأمین آب بخش کشاورزی و باغداری روستاییان از وزیر جهاد کشاورزی سئوالاتی می‌پرسد.

جعفری‌بنه خلخال با اشاره به اینکه تأمین آب بخش کشاورزی روستاییان نیازمند به سدسازی است، خاطر نشان کرد: سدسازی نیازمند به بودجه و اعتبار است که وزیر جهاد کشاورزی تاکنون برنامه و اعتباری در مورد تأمین آب بخش کشاورزی روستاییان در نظر نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم اضافه کرد: متأسفانه وزیر جهاد کشاورزی تأمین آب بخش کشاورزی و سدسازی را در اختیار استان‌ها قرار داده که به طور حتم با منابع محدود شهرستانی امکان احداث سد برای روستاها وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه به طور میانگین برای احداث یک سد کوچک حدود یک میلیارد تومان ‌اعتبار نیاز است، بیان کرد: معمولاً اعتبارات شهرستان‌ها حدود پنج میلیارد تومان است که این میزان اعتبار هزینه راهسازی، جاده‌سازی و بهداشت و درمان می‌شود به همین جهت اعتباری برای ساخت سدهای کوچک معیشتی برای تمامی روستاهای کشور باقی نمی‌ماند.

جعفری‌بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: چندی پیش برای توسعه بخش کشاورزی کشور به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد کردیم که در هیئت دولت یک ردیف ملی با بودجه مناسب برای ساخت سدهای کوچک در روستاها ایجاد کنند که متأسفانه وزیر جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی توسعه بخش کشاورزی، باغداری و دامپروری در این زمینه اقدامی انجام نداد به همین دلیل ردیف اعتباری در لایحه بودجه 93 برای احداث سدهای کوچک در مناطق روستایی و محروم قرار نگرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مقام اجرایی باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد، ادامه داد: یکی از مطالبات اصلی جوامع روستایی در این دو سال اخیر تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تأمین آب بخش کشاورزی است به همین جهت وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین آب کشاورزی روستاییان در راستای اقتصاد مقاومتی باید منابع مالی مناسبی در لایحه بودجه 93 تخصیص دهد که تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نداده است.

انتهای پیام/62004/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول