اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در 22 بقعه لنگرود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود از اجرای طرح آرامش بهاری در 22 بقعه این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری در 22 بقعه لنگرود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حجت‌الاسلام مهدی بازدار عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بقاع متبرکه این شهرستان آماده اجرای برنامه‌های نوروز در ایام فاطمیه (س) است، اظهار کرد: همزمان با ایام نوروز طرح «آرامش بهاری» در 22 بقعه لنگرود اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در جوار امامزادگان از 28 اسفند آغاز و تا 14 فروردین 93 ادامه دارد، افزود: این طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود، ارتقای سطح فرهنگی و بالابردن سطح معارف اسلامی و ارائه تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی را از دیگر اهداف این طرح ذکر کرد.

وی با تصریح براینکه طرح آرامش بهاری امسال با شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) توأم شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری طرح «یاس نبوی» به منظور تبیین و تشریح ابعاد زندگی فاطمه (س) به عنوان یک الگوی مناسب برای زنان و دختران کنونی جامعه از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام نوروز است.

بازدار، برگزاری باشکوه عزاداری حضرت زهرا (س) را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه باید از حضرت زهرا (س) درس بگیرند و هر جا حق ولایت زیرپاگذاشته می‌شود قیام کنند که واجب است.

این مسئول به قرائت خطبه فدکیه در این ایام اشاره کرد و متذکر شد: در خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) الگویی کامل از شاخصه‌های انسانی بوده که هدفش بندگی خدا است.

وی، برگزاری زیارت آل‌یاسین، نماز جماعت، سخنرانی، اجرای نمایش خیابانی و نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی را از برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز در بقاع شاخص این شهرستان برشمرد.

بازدار ادامه داد: برای نخستین بار با هماهنگی سازمان هلال احمر ایستگاه سلامت در امامزاده محمد راه‌اندازی می‌شود که به صورت سرپایی به مداوای بیماران می‌پردازد.

وی، برپایی خیمه‌های معرفت، نمایشگاه حجاب، پرسش و پاسخ در امامزاده محمد سفیدآستانه و امامزاده حسین و ... را از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود در ایام نوروز اعلام کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود، از برپایی سفره هفت‌سین با القاب مبارکه فاطمه زهرا (س) در هفت امامزاده این شهرستان خبر داد.

وی از توزیع 2 هزار تقویم با طرح‌هایی از بقاع متبرکه شهرستان لنگرود در بین مردم و مسافران و تهیه بروشورهای راهنمای مسافران نوروزی خبر داد.

بازدار با اشاره به اجرای «طرح دست‌های مهربانی» با همکاری کمیته امداد امام (ره) لنگرود، گفت: 40 نفر از نیازمندان خانواده مددجویان کمیته امداد اطاقور در اجرای این طرح حمایت شدند.

وی از اتمام گچ کاری امامزاده حسین «دیوشل» تا ایام نوروز خبر داد و متذکر شد: تاکنون بیش از 20 زوج جوان برای استفاده از اتاق عقد امامزاده محمد سفید آستانه استقبال کرده‌اند.

رئیس اداره اوقاف لنگرود، چهار وقف جدید در این شهرستان را از اقدام‌ها برشمرد و یادآور شد: اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود آمادگی کامل برای ساخت زائرسرای این شهرستان را دارد مشروط بر آنکه سند این مکان به نام مرحوم آخوند ملا محمد شفیع زده شود.

وی با اشاره به بقعه «شکرکش امامزاده قاسم» اطاقور، تصریح کرد: بقعه این امامزاده جزو تخریبی بوده و از دوسال پیش تاکنون نیمه‌کاره رها شده بود که از شب اربعین امسال با کمک‌ اهالی روستا و هیئت امنا و اداره منابع طبیعی لنگرود کار بازسازی آن تا 50 درصد صورت گرفته است.

انتهای پیام/2300/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول