اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت البرز خبر داد

پیش‌بینی 5 منطقه برای احداث نمایشگاه بین‌المللی در البرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز از جانمایی 5 منطقه برای احداث نمایشگاه دائمی بین‌المللی این استان خبر داد.

پیش‌بینی 5 منطقه برای احداث نمایشگاه بین‌المللی در البرز

ایرج موفق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز بارها تاکید شده، یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت اقتصادی و صنعتی البرز ساخت و بهره‌برداری از نمایشگاه دائمی بین‌المللی در این استان است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تاکنون چه اقداماتی برای تحقق این مهم صورت گرفته است،‌ گفت: چنین طرح‌های مهمی نیازمند کارهای کارشناسی گسترده، بررسی‌های علمی و بالاخره تلاش جامع برای آغاز عملیات اجرایی است.

این مسئول افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم اقتصادی، صنعتی و تولیدی البرز و فعالیت کارخانه‌ها و تولیدی‌های متعدد در این استان، باید هر چه سریع‌تر نمایشگاهی با هدف عرضه محصولات تولیدی البرز که بسیاری از آنها هم‌طراز با استانداردهای بین‌المللی است، احداث شود.

موفق گفت: برای این منظور مقدمات کارشناسی کار با جدیت پیگیری شده و یکی از مهمترین مسائل که مربوط به جانمایی و تامین زمین بوده، در دست انجام است.

وی بیان داشت: در این راستا مناطق مختلفی در استان البرز که دارای ویژگی‌هایی چون نزدیکی به شهرک‌های صنعتی، سهولت دسترسی و همچنین نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی پیام است را شناسایی و در جلسات کارشناسی این مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: از میان نقاط شناسایی شده در نهایت 5 منطقه انتخاب و قرار شد که بار دیگر موقعیت این زمین‌ها توسط یک تیم کارشناسی خبره مورد بررسی قرار گیرد.

موفق تاکید کرد: تیم کارشناسی فوق باید ظرف مدت تعیین شده، گزارش خود را ارائه و در نهایت یکی از این زمین‌ها برای احداث نمایشگاه بین‌المللی دائمی استان البرز انتخاب می‌شود.

وی متذکر شد: برای این منظور نیاز به اعتبار مالی ویژه و همچنین اختصاص زمینی که حداقل 30 هکتار وسعت داشته باشد، داریم.

موفق خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات مالی که برای ساخت و بهره‌برداری از این نمایشگاه نیاز است، به طور قطع بودجه‌های استانی جوابگو نیست و باید از محل اعتبارات ملی برای این منظور بودجه‌ای ویژه تخصیص یابد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه مدیران ارشد استان البرز توجه ویژه‌ای به این مهم داشته و با توجه نیاز البرز به نمایشگاه دائمی دولت نیز همکاری‌های خوبی دارد که با این حمایت‌ها و همکاری‌ها کار با جدیت خوبی پیش می‌رود.

انتهای پیام/2302/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول