اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

طرح آرامش بهاری در 51 بقعه متبرکه استان یزد اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح آرامش بهاری در 51 امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد خبر داد و گفت: این طرح از 28 اسفندماه جاری آغاز می‌شود.

طرح آرامش بهاری در 51 بقعه متبرکه استان یزد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل صبح امروز در نشستی خبری گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه جاری در 51 امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد اجرا می‌شود که در برخی امامزادگان همه برنامه‌های این طرح و در برخی امامزادگان نیز بخشی از برنامه‌های آن اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: در طول اجرای این طرح برنامه‌های سخنرانی در 44 امامزاده، ادعیه و مناجات در 44 امامزاده و بقعه، اسکان زائران در 44 امامزاده، ایجاد ایستگاه صلواتی در 29 امامزاده، ایجاد خیمه‌های معرفت در 9 امامزاده، غرفه محصولات فرهنگی در 15 امامزاده، برگزاری مسابقات فرهنگی در 14 امامزاده و بقعه و برپایی غرفه عفاف و حجاب در 22 امامزاده انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه‌های این طرح، 34 مبلغ به عنوان روحانی ثابت در امامزاده‌ها حضور دارند و 35 مبلغ بومی نیز برای اجرای این طرح به امامزادگان و بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند.

عادل، محوریت اجرای طرح آرامش بهاری را امامزاده سید جعفر (ع) یزد و مسجد جامع عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه اجرای این برنامه‌ها در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان برگزار می‌شود، اولویت برگزاری برنامه‌ها با امامزاده‌ها و بقاع متبرکه است اما مسجد جامع یزد به دلیل حضور پرشمار گردشگران برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی همچنین از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح، برنامه‌های رهروان یاس نبوی در 21 امامزاده، برپایی خیمه معرفت در 16 بقعه، مشاوره وقف در 18 امامزاده، حرکت دسته‌جات عزاداری در روز شهادت حضرت فاطمه (س) از 34 امامزاده، قرائت خطبه فدکیه در 56 امامزاده و ... اجرا می‌شود.

عادل ادامه داد: برنامه‌های دهه دوم فاطمیه نیز در 49 امامزاده برگزار می‌شود و در 20 امامزاده استان نیز در روز شهادت حضرت فاطمه (س) اطعام انجام می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه حریم حورا در امامزاده سید جعفر (ع) یزد را نیز یکی از برنامه‌های ایام فاطمیه اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه با ایجاد دکور و صحنه‌های ویژه، 20 حادثه مهم در دوران حیات حضرت فاطمه زهرا (س) را به نمایش خواهد گذاشت.

عادل با اشاره به اینکه فضای این نمایشگاه بسیار جذاب و دیدنی است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این نمایشگاه در مساحت 2 هزار مترمربع ایجاد شده، بازدیدکنندگان بسیاری در ایام نوروز داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به برنامه‌های ویژه تحویل سال نو در استان یزد اظهار کرد: در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد برنامه‌های ویژه‌ای برای تحویل سال نو و ایجاد فضایی معنوی برای خانواده‌ها اجرا می‌شود.

عادل عنوان کرد: با توجه به اینکه لحظه تحویل سال در پنج‌شنبه شب خواهد بود، پس از برگزاری نمازجماعت مغرب و عشا در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، دعای کمیل قرائت می‌شود و پس از آن نیز سخنرانی و قرائت قرآن انجام می‌شود که قرائت قرآن به دعای تحویل سال نو متصل خواهد شد.

وی از تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برای ایجاد فضایی معنوی در لحظه تحویل سال نو خبر داد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها علاقه‌مند به حضور در بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال نو هستند و تلاش شده برای آن‌ها برنامه‌های خوبی تدارک دیده شود.

عادل با اشاره به اینکه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه علاوه بر اینکه برای مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، عنوان کرد: علاوه بر توجه به این جایگاه، برنامه‌های اوقاف در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل شدن امامزاده‌ها به قطب فرهنگی در این اماکن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول