اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل عنوان کرد

تقویت پیوند دانشگاه با صنعت، معدن و کشاورزی

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در کنار همه اقدامات به پیوند واقعی دانشگاه با صنعت، معدن و کشاورزی نیاز داریم که امیدواریم در سایه این پیوند و تعامل خروجی حرکت‌های نامناسب اصلاح شود.

تقویت پیوند دانشگاه با صنعت، معدن و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در مراسم تجلیل و قدردانی از اعضای کمیسیون‌های تخصصی و فعال اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان بازوی توانمند دستگاه‌های دولتی با رعایت حق و حقوق مردم و مدافع بخش خصوصی تلاش می‌کند تا بر اساس معیار و محک دولت اعتدال در مسیر گشایش اقتصادی و کارآفرینی گام بردارد، به طوری که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، امید تازه‌ای در فعالیت رو به جلوی این مجموعه بارور شده است.

وی تصریح کرد: در نیمه دوم امسال بزرگترین حرکت دولت جدید در همراهی با بخش خصوصی ابطال بخشنامه‌های متعدد دولت قبلی بود که مانع جدی در مسیر اشتغال و کارآفرینی بوده، به طوری که ما با قوانین تسهیل‌گر توانستیم با همراهی مدیرانی که فقط مجری قوانین و بخشنامه‌های ارسالی بودند، حرکت رو به جلو و امیدوارکننده‌ای را شاهد باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در گذشته یک سرمایه‌گذار برای دریافت یک پروانه باید از 18 دستگاه استعلام می‌گرفت و ماه‌ها گرفتار بوروکراسی اداری می‌شد که با روی کار آمدن دولت جدید و ابلاغ قوانین تسهیل‌گر بسیاری از این موانع و مشکلات برطرف شده و یا در حال برطرف شدن است.

دبیر شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: کمیسیون شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اتاق به دلیل نشست‌های کارآمد و تخصصی توانسته رتبه برتر کشور را به دست آورد و انجمن عسل ارگانیک و سیب‌زمینی اردبیل نیز که برای نخستین‌بار فعالیتشان را انسجام بخشیدند، در سطح کشور از انجمن‌های فعال و کوشا شناخته شده‌اند.

پیرموذن با قدردانی از اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق اردبیل و انجمن‌های فعال تاکید کرد: ما اگر امروز انتقادی می‌کنیم، دلیلش این است که ذات فعالیت اتاق بازرگانی به عنوان فعال بخش خصوصی انتقاد از دولت و دستگاه‌های اجرایی و رفع و تسهیل امور و قوانین است.

این مسئول ابراز داشت: کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازوی تفکر دولت هستند و به یقین مصوبات اتاق و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای تمامی قوا و دستگاه‌های اجرایی قابلیت اجرا و عمل دارد.

قائم مقام اتاق صنعت و معدن ایران افزود: در دولت گذشته به دلیل ابلاغ برخی بخشنامه‌ها و دستور‌العمل‌ها تولید و اقتصاد کشور قفل شده بود که با همکاری و مساعدت وزرا، دلسوزان و استانداران و مدیران کارآمد دولت یازدهم این مشکلات یکی پس از دیگری در حال برطرف شدن است، به طوری که کمیسیون‌های ما مشاوران خوبی در عرصه تصمیم‌گیری برای استاندار اردبیل هستند.

پیرموذن اظهار امیدواری کرد در سال آینده با تلاش تمامی کمیسیون‌ها و همراهی خوب بیمه تامین اجتماعی موانع کارآفرینان و کارفرمایان برطرف شود و با اصلاح دید نسبت به بخش خصوصی و اعتماد به این بخش موانع پیش‌رو برطرف و دولت در هدف‌گذاری اقتصادی و تامین معاش مناسب مردم قدم‌های اساسی و جدی را بردارد.

وی تصریح کرد: سه روز هفته را در تهران هستم و شاهد تعامل بخش خصوصی و دولتی به ویژه در قالب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هستند که در استان اردبیل نیز این شورا خروجی مناسب و شایسته داشته است.

وی با قدردانی از تلاش استاندار اردبیل در پیگیری برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: در کنار همه این اقدامات ما به یک پیوند واقعی دانشگاه با صنعت، معدن و کشاورزی نیاز داریم که امیدواریم در سایه این پیوند و تعامل خروجی کارها مفید و موثر و حرکت‌های نامناسب اصلاح شود.

رئیس اتاق اردبیل در پایان سخنان خود بیان داشت: فعالان اتاق بدون حقوق و مزایا در این مجموعه فعالیت می‌کنند و تلاشمان بر این است تا سال آینده بودجه خوبی را برای کمیسیون‌ها در نظر بگیریم تا با همکاری اتاق ایران بتوانیم با اقدامات مثبت و سازنده اتاق اردبیل را به یک کارآمدی واقعی برسانیم.

انتهای پیام/62007/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول