اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت حرم امامزاده محمد و علی (ع) نهاوند خبر داد

برگزاری طرح آرامش بهاری در 5 بقعه متبرکه نهاوند

تولیت حرم امامزاده محمد و علی (ع) شهرستان نهاوند گفت: طرح آرامش بهاری در آستانه 5 امامزاده واجب‌التعظیم این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری طرح آرامش بهاری در 5 بقعه متبرکه نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام گودرز سیفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح آرامش بهاری همراه با سوگواره یاس نبوی به ‌منظور ارج نهادن و تقویت باورهای دینی و مذهبی و بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی بقاع متبرکه در ایام سال جدید در امامزاده محمد (ع) شهر نهاوند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه سال 92 آغاز می‌شود و تا 15 فروردین‌ماه سال 93 ادامه خواهد داشت.

تولیت حرم امامزاده محمد و علی (ع) شهرستان نهاوند ادامه داد: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت ایام نوروز اجرا می‌شود تا در این ایام گردشگری مذهبی رونق بیشتری بگیرد.

وی افزود: ایام تعطیلات نوروز که مصادف با ایام سوگواره یاس نبوی است، فرصت مناسبی برای تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی خواهد بود.

سیفی افزود: با توجه به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا (س) با تعطیلات نوروز همزمان با برگزاری طرح آرامش بهاری سفره هفت‌سین فاطمی با وسایلی زیبا در بقعه متبرکه امامزاده محمد (ع) نهاوند چیده می‌شود.

وی تصریح کرد: مسافران نوروزی در ایام نوروز از خدمات فرهنگی خیمه معرفت دینی در جوار آرامگاه امامزاده محمد (ع) بهره‌مند می‌شوند.

تولیت حرم امامزاده محمد و علی (ع) شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: طرح خیمه معرفت به منظور آشنایی عموم مردم به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان با مسائل مختلف اعتقادی، مذهبی و دینی و حفظ و تقویت باورهای اسلامی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: این خیمه‌ها شامل بخش‌های مختلفی مانند غرفه سلامت، غرفه مشاوره توسط یک روحانی مجرب و آموزش دیده، غرفه نقاشی بکشید جایزه بگیرید، با هدف افزایش نشاط و شادابی برای کودکان، غرفه قرآن بخوانید، جایزه بگیرید، پرسش و پاسخ و نمایشگاه حجاب و عفاف برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، کودکان، زائرین و مسافرین در ایام تعطیلات نوروزی دایر می‌شود.

سیفی اظهار کرد: در روزهای پایانی سال 200 عدد سبد غذایی شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی و گوشت در بین خانواده‌های بی‌بضاعت و مستضعف توزیع شده و به بیماران خاص لباس و کمک‌های نقدی اهدا شده است.

وی از برگزاری بیش از 200 برنامه فرهنگی، مذهبی و ورزشی شاخص توسط امامزاده شاهزاده محمد (ع) در سال جاری خبر داد و گفت: پخت بزرگ‌ترین سمنوی جهان و برپایی 20 نمایشگاه خط و نقاشی، گرافیک و صنایع دستی از مهم‌ترین این برنامه‌ها بوده است.

انتهای پیام/89016/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول