اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف همدان خبر داد

برپایی سفره هفت‌سین فاطمی در 28 بقعه استان همدان

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه همدان گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری سفره هفت‌سین فاطمی در 28 بقعه شاخص استان همدان برپا می‌شود.

برپایی سفره هفت‌سین فاطمی در 28 بقعه استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان، حجت‌الاسلام حسین قبادی با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری سفره هفت‌سین فاطمی در 28 بقعه شاخص همدان مهیا می‌شود، اظهار داشت: با توجه به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با تعطیلات نوروز همزمان با برگزاری طرح آرامش بهاری سفره هفت‌سین فاطمی با وسایلی زیبا در بقاع متبرکه استان چیده می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در طول زندگی خویش همیشه انسان‌ها را به رهایی از دنیا و زهد و قناعت دعوت می‌کرد، ادامه داد: فاطمه زهرا(س) زهد را در تمام جوانب زندگی خویش گسترش داد تا مبادا فقیران، اظهار ناراحتی کنند و کم صبر شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف همدان با بیان اینکه یکی از آثار زهد و سخاوت، ساده‌زیستی و ساده‌پوشی و مبارزه با رفاه‌طلبی و تجمل‌گرایی است.

حجت‌الاسلام قبادی با بیان اینکه سفره هفت‌سین فاطمی برای نخستین‌بار برپا می‌شود، عنوان کرد: هفت خصوصیت حضرت زهرا(س) یعنی سلیمه بودن، سیده‌النساء بودن، سرالله بودن، سرالعظمه بودن، سعیده بودن، ساجده بودن و سماویه بودن با استفاده از ابزار و وسایلی زیبا برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در 28 بقعه متبرکه استان همدان اجرا می‌شود، ادامه داد: علاوه بر سفره هفت‌سین فاطمی در بقاع شاخص استان همدان با همکاری هیئت امناء، مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی و روحانیون اعزامی از قم، خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه در خیمه‌های معرفت خدمات قابل توجهی به مسافران و زائران امامزادگان واجب‌التعظیم داده خواهد شد، ابراز داشت: در طرح آرامش بهاری 2 هزار و 450 کتابچه آرامش بهاری همراه با برگزاری مسابقه و جوایز ارزشمندی توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام قبادی با بیان اینکه اوقاف استان، خدمات خود را با دایر کردن 14 نمایشگاه بهاری در کنار بقاع متبرکه شاخص کامل می‌کند، بیان کرد: در ایام نوروز دعای توسل در کنار بقاع شاخص استان قرائت می‌شود.

انتهای پیام/89029/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول