اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد

نجات جان سرنشینان یک موتور لنج در بندر امام

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از موفقیت مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره) در نجات جان چهار سرنشین«موتور لنج آرام» که در شرایط نامساعد جوی گرفتار شده بودند، خبر داد.

نجات جان سرنشینان یک موتور لنج در بندر امام

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، «علیرضا خجسته» ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: موتور لنج نامبرده در حالی که با چهار خدمه از مقصد دبی به سمت هندیجان در حرکت بود، به علت طوفان شدید دچار آبگرفتگی شده و در شرایط بحرانی تمام دستگاه‌های ارتباطی آن قطع شد.

وی افزود: طی تماس و اعلام اضطرار از سوی یک لنج عبوری با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره)، بلافاصله شناور ناجی7 به موقعیت اعزام و موفق به یافتن موتور لنج مذکور در حداقل زمان می‌گردد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: شناور ناجی 7 در شرایط آبگرفتگی شدید موتور لنج آرام و همچنین تهدید جان 4 نفر خدمه این شناور، شب هنگام سریعا نسبت به کمک و انتقال پمپ و سوخت لازم جهت نجات جان مصدومین حادثه اقدام کرد.

خجسته با اشاره به نجات شناور مذکور از خطر غرق شدگی افزود: خوشبختانه با سعی و تلاش عوامل فنی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره) در راه اندازی موتور شناور و پمپ سیار آن، شناور مذکور از غرق شدگی نجات یافت.

با توجه به شرایط نامتعادل شناور مضطر، ناجی7 پس از رفع خطر اقدام به همراهی این شناور تا منطقه‌ای امن و در ‌‌‌نهایت پس از حصول اطمینان از ایمنی خدمه‌ها و شناور به این بندر مراجعت کرد.

انتهای پیام/2329/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول