اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی خبر داد

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری فاطمی 93 در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری فاطمی 93 در بقاع متبرک خبر داد.

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری فاطمی 93 در بقاع متبرکه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری طرح نوروزی آرامش بهاری فاطمی سال 93 بعد از ظهر امروز در محل اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با اشاره به سخنان امام خمینی و مقام معظم رهبری در مورد امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار داشت: یکی از ویژه برنامه‌های آرامش بهاری فاطمی حضور زائرین در بقاع متبرک است که تعداد بقاع برگزار کننده این طرح در استان 126 بقعه و همچنین تعداد بقاع برگزار کننده مراسم تحویل سال 92 بقعه است.

وی از ویژه برنامه‌های لحظه تحویل سال در این فصل را دعوت از ائمه محترم جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان ورزشی، علمی، شعرا، هنرمندان و اقشار مختلف جامعه جهت حضور در مراسم تحویل سال نو عنوان و ادامه داد: در برنامه‌های قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، سخنرانی، مناجات خوانی، پخش زنده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در زمان تحویل سال در بقاع متبرکه، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امامزادگان و بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال، تهیه هفت سین قرآنی، و معنوی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: تعداد سخنرانی‌های برنامه‌ریزی شده در طول فصل 51 سخنرانی و تعداد خیمه‌های معرفت (گفت‌وگوی 40 دقیقه) برپا شده 21 خیمه است.

گنابادی‌نژاد افزود: فعالیت‌های خیمه‌های معرفت با دارا بودن 6 غرفه شامل غرفه گفتمان‌های دینی، غرفه پاسخ به مسائل شرعی، غرفه مشاوره برای خانواده و جوانان با حضور روحانیون متخصص، غرفه کودکان، غرفه ( همه واقف باشیم)، جهت معرفی وحی و آثار و برکات آن، غرفه نمایشگاه آرامش بهاری مبنی بر ارائه تابلوهای سلسله مباحث نمایشگاهی و مطالب دینی و ارزشی و محصولات فرهنگی است.

وی ادامه داد:‌ مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در 56 بقعه متبرکه انجام و نمایشگاه آرامش بهاری در 110 بقعه متبرکه برگزار و همچنین تعداد مبلغانی که در این طرح با امامزاده و بقاع متبرکه استان همکاری دارند 115 روحانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های این طرح را برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت روزانه در بقاع متبرکه و برگزاری نماز جماعت و همچنین برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در 21 بقعه متبرکه عنوان، برپایی 38 ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه استان عنوان نمود و در مورد اسکان زائرین افزود: اسکان زائرین در 42 بقعه متبرکه با ظرفیت 6 هزار و 385 نفر که این رقم در سال گذشته 86 هزار و 497 زائر بوده و همچنین تعداد 99 هزار و 511 زائر در حسینیه‌های مشهد اسکان داده شده است.

وی گفت: در این طرح از سخنرانان برجسته کشوری و همچنین حضور خبرنگاران رسانه‌های عضو اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی از 5 کشور از جمله شبکه الامنار لبنان، الکوت کویت، شبکه ثامن تی.وی انگلیس، شبکه الهلال ترکیه، صدای افغان از افغانستان استفاده خواهیم کرد.

گنابادی‌نژاد توزیع محصولات فرهنگی جهت اطلاع‌رسانی به زائرین را از دیگر اقدامات عنوان و افزود: این محصولات فرهنگی شامل تعداد 20 هزار نقشه بقاع متبرکه استان، توزیع کتابچه آرامش بهاری، توزیع پوسترهای نمایشگاهی عفاف و حجاب، چاپ و توزیع 2 هزار پوستر اطلاع‌رسانی، چاپ و توزیع بیش از 1500 متر بنر اطلاع‌رسانی است.

در پایان دهنوی مسئول ستاد عتبات عالیات استان از ساخت سهمی با نام امام رضا (ع) در حرمین شریف کاظمین خبر داد و افزود: کمک‌های استان خراسان رضوی به جهت همجواری با مرجع شریف امام هشتم (ع) بسیار خوب و در خور توجه بوده است.

انتهای پیام/2202/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول