اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد

برگزاری طرح آرامش بهاری در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: طرح آرامش بهاری ویژه نوروز در سطح استان برگزار می‌شود.

برگزاری طرح آرامش بهاری در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه در بخش فرهنگی برنامه‌های زیادی در دست اقدام دارد که برخی از برنامه‌ها را به‌طور ویژه در دستور کار دارد.

وی افزود: در ایام نوروز طرح آرامش بهاری طی سه مرحله قبل از تعطیلات، زمان تحویل سال و بعد از سال تحویل برگزار می‌شود.

وی از اعزام 50 روحانی از قم به استان خبر داد و گفت: روحانیون اعزامی به همراه روحانیون بومی استان در زمان تحویل سال برنامه‌های متنوعی را برای زائران و مسافران نوروزی اجرا می‌کنند.

تدینی گفت: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز طرح یاس نبوی توسط این اداره‌کل برگزار می‌شود که در این طرح ترویج زندگی اسلامی و سبک زندگی پیامبر(ص) در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در این ایام مسابقه سراسری پیام یاس نبوی شامل خطبه حضرت زهرا(س) و کتاب سبک زندگی فاطمی (شرح چهل حدیث فاطمی در رفتارهای فردی و اجتماعی) با هدف گسترش و تعمیق باورهای دینی و افزایش بصیرت عمومی در دفاع از ولایت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان به فعالیت اداره اوقاف اشاره کرد و اذعان داشت: هم اکنون 2 هزار و 517 مسجد، 69 حسینیه، پنج فاطمیه، سه زینبیه و 196 موقوفه دارای 591 رقبه در اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان دارای پرونده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه تلاش سازمان بر همگانی کردن وقف است، بیان کرد: باید نیازهای استان را بررسی و شناسایی و از طریق وقف مشارکتی با کمک خیران و مردم آنها را برطرف کنیم.

تدین تصریح کرد: فعالیت اداره اوقاف برنامه محور بوده و برنامه‌های سال‌های آینده نیز تدوین شده است.

وی از آمادگی اداره اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز خبر داد و گفت: تمامی بقاع متبرکه در استان و زائرسراهای استان آماده خدمات‌رسانی به زائران و مسافران در ایام نوروز هستند.

انتهای پیام/75005/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول