اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

آغاز طرح آرامش بهاری در 199 بقعه متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از آغاز طرح آرامش بهاری در 199 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

آغاز طرح آرامش بهاری در 199 بقعه متبرکه گیلان

حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت آماده کردن بقاع متبرکه و آستان امامزادگان برای پذیرایی از زائران را یکی از مهم‌ترین اقدام‌های اداره‌کل اوقاف گیلان در ایام نوروز برشمرد.

وی با بیان اینکه جایگاه امامزادگان و فرزندان اهل بیت (ع) ویژه است و قرآن کریم نیز بر این امر تاکید دارد، خاطرنشان کرد: بر همین اساس طرح آرامش بهاری در استان در جوار امامزادگان از امروز آغاز شده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری چهارمین دوره از طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان گیلان تصریح کرد: این فرهنگ که مردم در کنار تفریح و سیاحت، زیارت و توسل و توجه به فرزندان اهل بیت (ع) را نیز هنگام تحویل سال و ایام تعطیلات تجربه کنند باید در جامعه فراگیر شود.

عادلی با بیان اینکه مردم در جوار امامزادگان آرامش روحی را به خوبی احساس می‌کنند یادآور شد: 199 بقعه در گیلان مجری طرح مذکور هستند.

وی تعداد 23 بقعه را دارای خیمه‌های معرفتی خواند و خاطرنشان کرد: در این خیمه‌ها برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان یادآور شد: در این خیمه‌ها با حضور روحانیون پاسخگویی به شبهات، اقامه نماز جماعت، مشاوره خانواده، انجام وقف‌های جدید و دیگر خدمات ارائه می‌شود.

به گفته وی، پنجمین دوره سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اجرای برنامه‌های مختلف از 10 فروردین تا پایان تعطیلات نوروز در جوار امامزادگان برای تجلیل و اقامه عزای آن حضرت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84002/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول