اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

استقبال مطلوب مردم زنجان از طرح آرامش بهاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از استقبال مطلوب مردم این استان از طرح آرامش بهاری خبر داد.

استقبال مطلوب مردم زنجان از طرح آرامش بهاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری امشب در بازدید از طرح آرامش بهاری شهرستان ابهر اظهار کرد: طرح آرامش بهاری امسال برای چهارمین سال متوالی در جوار 36 بقعه متبرکه استان زنجان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه هدف اوقاف از اجرای طرح آرامش بهاری، ارائه سبک زندگی اسلامی به مخاطبان در امامزادگان در بقاع متبرکه است، اضافه کرد: دیگر هدف اجرای طرح مذکور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه هدف اوقاف از اجرای سبک زندگی اسلامی طرح تحقق و آموزش 12 موضوع است، تصریح کرد: تربیت فرزندان، ازدیاد جمعیت، سیره زندگی ائمه معصومان (ع) و ... از جمله محتویات این موضوعات است.

این مسئول با اشاره به هدف دوم این طرح که قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه است، بیان کرد: در این راستا نیز اقدامات بسیاری از جمله اجرای بیش از 35 برنامه فرهنگی در بقاع انجام شده است.

باقری با اشاره به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های متعدد در امامزادگان از جمله آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، سوگواره بصیرت عاشورایی و ... اظهار داشت: این طرح‌ها در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح آرامش بهاری که اجرای آن از 28 اسفند سال گذشته آغاز شده است، بیان کرد: این طرح در جوار 36 بقعه متبرکه استان در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به برنامه‌هایی که در قالب طرح آرامش بهاری در حال اجراست، اظهار داشت: برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون و کارشناسان دینی، مشاوره تربیتی و مشاوره خانواده، نشست‌های دینی، غرفه‌های کودک و نوجوان، ایستگاه‌های همه واقف باشیم برای ترویج فرهنگ وقف، نمایشگاه آرامش بهاری و .... از جمله برنامه‌های این طرح است.

انتهای پیام/73005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول