اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مراقبت‌ از طبیعت انجام می‌شود

راه‌اندازی گشت‌های کنترلی محیط زیست همزمان با روز طبیعت

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با 13 فروردین روز طبیعت گشت‌های کنترلی محیط زیست در اردبیل و شهرهای مختلف این استان راه‌اندازی می‌شود تا مراقبت‌های لازم از طبیعت انجام شود.

راه‌اندازی گشت‌های کنترلی محیط زیست همزمان با روز طبیعت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدرضا موسوی صبح امروز در آستانه روز طبیعت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 13 فروردین روز انس با طبیعت نقطه عطف حضور مردم در طبیعت و بهره‌گیری از مواهب خدادادی با رعایت اخلاق طبیعت‌گردی که در این روز باید در کنار بهره‌مندی از این مواهب سعی کنیم تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در این روز خارج از روال عادی مردم به اکوسیستم مراجعه کرده و امکان آسیب وارد کردن و خسارت زدن به طبیعت افزایش می‌یابد، گفت: درخواست ما از مردم این است که کمترین فشار را بر محیط زیست و طبیعت وارد کنند و اجازه دهند تا بهره‌گیری از این مواهب با کمترین خطر و آسیب همراه باشد.

موسوی با توصیه به مردم در نشکستن بوته‌های درختان، خودداری از روشن کردن آتش در جنگل و مراتع جلوگیری از صید و شکار در حیات وحش گفت: در این روز حمل هرگونه اسلحه شکاری، تبر و تور و برخی ابزار‌آلات شکار ممنوع است.

مدیرکل محیط زیست استان از همشهریان خواست تا از پراکنده ساختن زباله‌ها و پسماندها جلوگیری کرده و با جمع‌آوری زباله‌های تولید شده در 13 فروردین آن را به محل تعیین شده تحویل داده تا تخریب طبیعت انجام نشود.

موسوی با هشدار به رهاسازی ماهیان قرمز و برخی گونه‌های غیربومی نظیر لاک‌پشت و مار‌آبی در زیستگاه‌های طبیعی و اکوسیستم‌های فعال گفت: این رهاسازی آثار مخربی را به همراه دارد و سبب به هم خوردن نظم اکوسیستم‌های اردبیل می‌شود که به دلیل همخوان نبودن با گونه‌های بومی خسارات جبران‌ناپذیری را در تالاب‌ها و رودخانه‌ها می‌گذارد که انتظار داریم مردم این گونه‌ها را در استخرهای تعیین شده رهاسازی کنند.

موسوی از راه‌اندازی گشت‌های کنترلی محیط زیست در روز طبیعت به همراه فعال بودن تمامی یگان‌های حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: در ورودی بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان توزیع کیسه‌های زباله برای ممانعت از پراکندگی پسمانده انجام می‌شود و بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل در این روز رایگان خواهد بود.

وی از استقرار اکیپ‌ها در مناطق حفاظتی نئور، آقادو خلخال منطقه حفاظتی مغان و اثر طبیعی ملی سبلان و غار یخگان و منطقه شکار ممنوع شربیل و گندیشمن خبر داد.

انتهای پیام/62001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول