اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط محیط‌بانان

پارک ملی بموی شیراز برای متخلفان ناامن شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از ناامن شدن پارک ملی بموی شیراز برای شکارچیان متخلف توسط محیط‌بانان خبر داد.

پارک ملی بموی شیراز برای متخلفان ناامن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی با تقدیر از عملکرد خوب محیط‌بانان پارک ملی بموی شیراز در سال 92 اظهار داشت: در سال گذشته 108 پرونده تخلف در این منطقه تشکیل شد که مواردی مانند 28 پرونده شکار و صید، 42 پرونده تعلیف غیرمجاز دام، 24 پرونده تخریب اراضی، پنج پرونده آلودگی زیست‌محیطی و ... را شامل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه اکثر آرای صادره توسط دستگاه قضایی منجر به محکومیت متخلفان شده است، صدور در مجموع مدت 10 سال و 175 روز زندان برای 26  متخلف را عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان شکار و صید عنوان کرد و گفت: امیدواریم این‌گونه مجازات‌ها موجبات کاهش انگیزه شکار و صید و تخلف زیست‌محیطی را فراهم کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: پارک ملی بموی با داشتن گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری از مهمترین زیستگاه‌های کشور محسوب می‌شود و حفاظت از این گونه‌های ارزشمند با همکاری و مساعدت تمام افراد جامعه و به ویژه جوامع محلی و ساکنان حاشیه پارک امکان‌پذیر است.

وی گفت: در فصل بهار که هنگام زایش و زادآوری طبیعت است حفظ امنیت و آرامش حیات وحش از مهمترین مسائل مدیریت مناطق بوده و با توجه به فصل تولیدمثل و وجود گونه‌های تازه متولد شده در طبیعت همگی ما باید به نحوی به دوام گونه‌های زیبا و ضعیف کمک کرده و از حضور در زیستگاه‌های آنان خودداری و سعی کنیم که آرامش این نورسیده‌ها را بر هم نزنیم.

انتهای پیام/2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول