اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک خبر داد

تحقق 92 درصدی ایجاد اشتغال در آبیک

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک از تحقق 92 درصدی ایجاد اشتغال در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

تحقق 92 درصدی ایجاد اشتغال در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، تمام مدیرانی که مسئول تحقق امر ایجاد اشتغال شدند همه مسئولان کشور از بالاترین رده در حد وزیر، معاون رئیس جمهور یا مشاوران رئیس جمهور که در کنار وی هستند، از آنها گرفته تا بخشدار فلان بخشداری تازه تأسیس یا شهرهای کوچک به یک نوع همه مسئول شدند.

استانداران متولی این امر در استان و فرمانداران متولی این امر در شهرستان‌ها شدند و تمام بودجه منابع، امکانات، مدیریت، توجهات و نیروی انسانی را حول محور اشتغال بسیج کردند.

حال اگر همه فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی امنیتی با موضوع اشتغال دنبال شود، میزان قابل توجهی از مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی از جامعه هم رخت برخواهد بست.

به منظور بررسی عملکرد سال گذشته کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک در سال گذشته و همچنین میزان تحقق ایجاد اشتغال تعهد داده شده از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک با وحید انتظاری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک گفت‌و‌‌گویی ترتیب دادیم که در ذیل می‌آید.

فارس: میزان تعهد ایجاد اشتغال از سوی مسئولان شهرستان آبیک در سال گذشته چه تعداد بوده، چه میزان تحقق یافته است؟

میزان تعهد اولیه ایجاد یک هزار و 922 شغل بوده که چند ماه پس از آن طبق مصوبه شورایعالی اشتغال 265 شغل به میزان ایجاد اشتغال شهرستان آبیک افزوده شد.

میزان تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان آبیک در سال گذشته، دو هزار و 275 شغل بوده که از این میزان دو هزار و 87 شغل از سوی دستگاه‌های اجرایی تحقق یافت، یعنی 92 درصد از میزان تعهد ایجاد اشتغال از سوی مسئولان در این شهرستان تحقق بخشیده شد.

این در حالی است که در سال گذشته چهار کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و 13 کارگروه تخصصی مشاغل خانگی در شهرستان آبیک برگزار شد.

فارس: میزان اشتغال ایجاده شده یعنی دو هزار و 87 شغل ایجاد شده از سوی چه دستگاه‌هایی تحقق بخشیده است؟ در خصوص تعداد اشتغال آن دستگاه‌ها توضیح دهید؟

از سوی اداره بهزیستی شهرستان آبیک 25 مورد، بسیج 29 مورد، دامپزشکی شش مورد، فنی و حرفه‌ای پنج مورد، کمیته امداد 226 مورد، صنعت، معدن و تجارت یک هزار و 204 مورد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 30 مورد، صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی 20 مورد، امور آب پنج مورد که زیرنظر شرکت‌های آب منطقه‌ای استان قزوین است، تعاون، کار و رفاه اجتماعی 53 مورد، جهاد کشاورزی 320 مورد، ورزش و جوانان 17 مورد، فرهنگ و ارشاد اسلامی 16 مورد و شبکه بهداشت و درمان 21 مورد ایجاد اشتغال تحقق بخشیده شده است.

همچنین از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک یک مورد، صندوق مهر امام رضا (ع) 54 مورد، آب و فاضلاب روستایی هفت مورد، امور مالیاتی شش مورد، مهندسی آب و فاضلاب شش مورد و شرکت گاز 36 مورد ایجاد اشتغال تحقق بخشیده شده است.

فارس: بیشترین میزان ایجاد اشتغال از سوی کدام یک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک صورت گرفته است؟

بیشترین میزان ایجاد اشتغال از سوی شش دستگاه اجرایی یعنی ادارات صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی و اداره گاز تحقق یافته است.

فارس: به برگزاری 13 کارگروه تخصصی مشاغل خانگی اشاره داشتید. در سال گذشته چند مجوز مشاغل خانگی صادر شد و چند نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند؟

از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک در سال گذشته 300 مجوز مشاغل خانگی صادر شد.

152 نفر برای دریافت یک میلیارد و 310 میلیون ریال تسهیلات بانکی مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شدند.

150 نفر دیگر که مجوز گرفته‌اند یا درخواست وام نداده‌اند، یا نتوانستند ضامن مورد نیاز را تأمین کنند و یا شرایط وام را نداشتند و یا در نویت هستند که در خرداد ماه امسال وام خود را دریافت می‌کنند.

فارس: تسهیلات مشاغل خانگی از سوی چه دستگاه‌های برای افراد واجدالشرایط  در نظر گرفته و پرداخت شده است؟

تسهیلات مشاغل خانگی از سوی پنج دستگاه اجرایی مانند جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فنی و حرفه‌ای و فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت برای افراد واجدالشرایط در نظر گرفته شده است.

همچنین تسهیلات مشاغل خانگی از سوی چهار دستگاه‌ حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی، صندوق مهر امام رضا (ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای افراد واجدالشرایط در نظر گرفته شده است.

فارس: سرانجام موضوع سرویس ایاب و ذهاب کارگران شهرک صنعتی کاسپین که بارها در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک مطرح بود، به کجا رسید؟

در آخرین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، 10 خط سرویس آبیک به قزوین برای ایاب و ذهاب کارگران شهرستان آبیک در شهرک صنعتی کاسپین مشغول به کار هستند، در نظر گرفته شد که از فروردین ماه جاری راه‌اندازی می‌شود.

فارس: برای استقرار کارگران فصلی چه مکانی ضرورت دارد؟

در حال حاضر، کارگران فصلی در ورودی خیابان بلوار امام (ره) تجمع دارند و همین امر سبب ایجاد مزاحمت برای شهروندان به ویژه بانوان می‌شود.

برای ساماندهی کارگران فصلی لازم است که شهرداری و شورای شهر آبیک مکانی را در نظر بگیرد تا هم سرپناه مناسبی برای کارگران باشد و هم برای شهروندان ایجاد مزاحمت نشود.

فارس: در خصوص اقتصاد مقاومتی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه برنامه‌ای را در دستور کار دارد؟

تحقق اقتصاد مقاومتی راهگشای مشکلات پیش رو در کشور است که امسال در راستای تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری بحث کارآفرینان به طور جدی دنبال می‌شود.

کارآفرینان شهرستان آبیک می‌توانند برای ثبت‌نام در نهمین جشنواره امتنان کارآفرینان برتر به سایت www.karafarinanebartar.ir مراجعه کنند تا سهم شهرستان آبیک هم محفوظ بماند.

فارس: جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر در چند مرحله برگزار می‌شود؟

این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که در مرحله استانی کارآفرینان برتر شناخته و معرفی می‌شوند و به مرحله کشوری راه می‌یابد که در این مرحله هیئت داوران بر اساس نوآوری، خلاقیت، تعداد اشتغال، میزان وابستگی کشور به خارج و محصول مورد نظر و ریسک‌پذیری کارآفرین برتر را انتخاب و معرفی می‌کنند.

البته این جشنواره امسال جدی‌تر و با برنامه‌ریزی بهتر نسبت به سنوات گذشته برگزار می‌شود چراکه دولت در مسیر سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، حرکت می‌کند.

انتهای پیام/77006/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول