اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مشاور وزیر ارشاد:

چهارمین جشنواره خلیج‌فارس برگزار می‌شود

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دومین جشنواره‌ پیامک ادبی خلیج فارس خبر داد و گفت: چهارمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج‌فارس روز دهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

چهارمین جشنواره خلیج‌فارس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، بابک دربیکی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام این خبر گفت: در رابطه با خلیج فارس که در برهه‌های مختلف تاریخ همواره مورد هجمه‌های فراوانی از سوی دشمنان این خاک، قرار گرفته از زوایای مختلفی سخن گفته شده اما بهره‌گیری از پدیده‌های تکنولوژیکی همچون پیامک که از سرعت و پویایی فراوانی در دنیای پرهیاهوی امروز برخوردار است، مسئله‌ای بااهمیت برشمرده می‌شود.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفاع از هویت ملی را رسالتی همگانی برشمرد و گفت: اصحاب قلم در بیان حماسه‌های خلیج فارس نقش ارزنده‌ای داشته‌اند و جلوه‌های عشق و ارادت خود را به آب و خاک ایران اسلامی در کلام متجلی ساخته‌اند اما بید در این زمینه اهتمام افزون‌تری به کار بسته شود.

وی برگزاری جشنواره‌ی سراسری خلیج فارس را حرکتی شاخص و در خور تقدیر عنوان کرد و گفت: پرداخت بسیاری از سخنوران و اصحاب فرهنگ به مسئله‌ی خلیج فارس و قدم‌نهادن این قشر در وادی دفاع از خلیج فارس به عنوان هویت ایران اسلامی نشان از اهمیت وافر و حقانیت آن دارد و این جشنواره حرکتی مناسب و درخور در دفاع از هویت ملی و اسلامی ایران است.

براساس این گزارش، این جشنواره به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس و در رشته‌های مختلف در سطح کشور برگزار می‌شود که در دور دوم نیز بخش پیامک ادبی آن با محوریت آذربایجان شرقی و به صورت سراسری برگزار می‌گردد.

 

 

بر اساس این گزارش، در دور اول برگزاری جشنواره خلیج فارس نیز بخش پیامک ادبی با استقبال قابل توجه اصحاب فرهنگ و ادب و علاقمندان مواجه شد.

محورهای این جشنواره شامل تک‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع خلیج فارس،  رویاپردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر با محوریت خلیج فارس و  تاریخ و جغرافیای خلیج فارس و جملات کوتاه با الهام از اشعار و نوشته‌های بزرگان شعر و ادب درباره خلیج فارس با ذکر منبع، می‌باشد.

متن پیامک ارسال شده باید تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده و  متن پیام باید در حد 25 تا 150 کاراکتر باشد.

علاقمندان می‌توانند متن پیامک‌های خود را تا پنجم اردیبهشت‌ماه جاری به شمـاره 30002828208208 ارسال کنند. نشانی اینترنتی www.news.ershad-as.ir برای کسب اطلاعات بیشتر معرفی شده است.

 

 

به گزارش فارس، نخستین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس سال 1390 به صورت رسمی کلید خورد. این دوره از جشنواره، با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت و با تقدیر از 17 شخصیت تأثیرگذار در حوزه خلیج فارس به کار خود پایان داد. قبل از برگزاری مراسم اختتامیه نیز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به صورت نمادین در قلعه پرتغالی‌ها واقع در جزیره هرمز به اهتزاز در آمد.

دوره‌های دوم و سوم جشنواره نیز به دبیری همایون امیرزاده و با رونمایی از نقشه خاکی و فرش خاکی موضوع خلیج فارس برگزار شد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول