اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری اداره کل ارشاد خراسان جنوبی:

هشتمین جشنواره تئاتر خراسان‌جنوبی در بیرجند برگزار می‌شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هشتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی به همت انجمن هنرهای نمایشی باهمکاری این اداره کل در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره تئاتر خراسان‌جنوبی در بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید ‌علی زمزم با بیان اینکه هشتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی به همت انجمن هنرهای نمایشی باهمکاری این اداره کل در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره با هدف اعتلای هنر تئاتر و در راستای گسترش و توسعه این هنر انسان‌ساز در استان و به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات نمایشی از طریق تأکید بر اجراهای عمومی و بازیابی و افزایش مخاطبان تئاتر و نیز رشد کیفی آثار نمایشی در جریان اجراهای متعدد و متعاقباً معرفی بهترین آثار نمایشی به جشنواره تئاتر مناطق کشور و جشنواره بین‌المللی تئاتر فجـر برگزار می‌شود.

وی افزود: آخرین مهلت پذیرش متون نمایشنامه توسط دبیرخانه جشنواره 31 خردادماه سال‌جاری است و تنها آن دسته از گروه‌های استان که در فاصله زمانی آبان 92 تا ابتدای شهریور ماه 93، آثار صحنه‌ای خود را حداقل به مدت 5 اجرا در شهرستان‌ها و 10 اجرا در مرکز استان داشته باشند، می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره تئاتر استان باشند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: آثار ارائه شده در بخش مسابقه صرفا باید از تولید انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرستان‌های استان بوده و بر اساس تشخیص دبیرخانه، آثاری خارج از چارچوب اعلام شده و یا آثاری که با حمایت دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی استان تولید شده باشند و قصد شرکت در جشنواره را داشته باشند برای حضور در بخش جنبی جشنواره پذیرفته می‌شوند.

زمزم تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس دبیرخانه این جشنواره واقع بیرجند ـ خیابان طالقانی، طالقانی 9، کوچه شهید احمدی ـ پلاک 39، انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان جنوبی دبیرخانه دائمی تئاتر استان مراجعه و یا با تلفن 05612229964 تماس حاصل و یا به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: داوری و انتخاب آثار برای شرکت در جشنواره 10شهریور‌ماه امسال برگزار و اختتامیه جشنواره نیز اعلام می‌شود.

انتهای پیام/22482/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول